سریر شبکه

تجهیزات مخابراتی

اینترکام دو دکمه؛ بررسی جامع اجزا، انواع و کاربردها

اینترکام دو دکمه

سرفصل‌های مطلب

سیستم‌های اینترکام دو دکمه تحت شبکه سیستم‌هایی هستند که می‌توان به‌راحتی با آن‌ها ارتباط تلفنی برقرار کرد. درست مانند سیستم‌های تلفنی استاندارد یک فرستنده و یک گیرنده برای برقراری ارتباط دارند. ویژگی منحصر به‌فردشان قابلیت برقراری ارتباط با سیستم‌های گوناگون است و برای انتقال و دریافت اطلاعات از میکروفون‌ها و بلندگوهای تحت شبکه استفاده می‌شود.
سیستم‌های اینترکام قدیمی آنالوگ بودند و در آن‌ها کیفیت صدا بسیار پایین و همره با نویز بوده است اما امروزه سیستم‌های اینترکام تحت شبکه دیجیتال دارای ارتباط با کیفیت و امنی بر بستر شبکه هستند. این ارتباط ایمن که در بستر IP و توسط کابل‌های شبکه صورت می‌گیرد، دارای کیفیت بالاتر در کنار راحتی بیشتر در استفاده است.

معرفی اینترکام دو دکمه

سامانه‌های اینترکام دو دکمه، سامانه‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها ارتباط تلفنی به سادگی برقرار خواهد شد. این سامانه‌ها مانند سامانه‌های تلفنی که به صورت روزمره در منازل و ادارات استفاده می‌شود، به منظور برقراری ارتباط از یک گیرنده و یک فرستنده استفاده می کنند.

این سامانه علاوه بر تجهیزاتی که می‌بایست در اختیار افراد باشد تا بتوانند با استفاده از آن ها با دیگران ارتباط برقرار کنند، طرحی رایگان است که با استفاده از آن می‌توانید فضای مناسبی را به منظور پیشبرد اهداف خود داشته باشید.

در کسب‌وکارهای گوناگون، استفاده از این سامانه می‌تواند به تیم فروش در انجام تراکنش‌های سریع کمک کند و خدمات مشتریان را به صورت قابل توجهی به افراد مختلف ارائه کند.

شما با استفاده از سامانه‌های اینترکام دو دکمه می‌توانید به‌راحتی با سامانه‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. استفاده از بلندگوهای تحت شبکه و میکروفون‌ها باعث می‌شود که کاربران بتوانند اطلاعات را دریافت کنند یا انتقال دهند.

امروزه در کسب‌وکارهای گوناگون از اینترکام‌ها بسته به نوع فعالیت مورد نظر بهره گرفته می‌شود.

پیش از این نیز از سامانه‌های اینترکام استفاده می‌شد، با این تفاوت که این سامانه‌ها در گذشته آنالوگ بوده‌اند. امروزه به منظور برقراری ارتباط از سامانه‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

استفاده از سامانه‌های اینترکام دیجیتال بر کیفیت ارتباطات افزوده است. این سامانه‌ها امروزه بر روی شبکه فعالیت می‌کنند و از امنیت بالایی برخوردار هستند. ارتباطات سامانه‌های دیجیتال با استفاده از کابل‌های شبکه و در بستر IP انجام می‌شود.

اجزا تشکیل دهنده اینترکام دو دکمه

در ادامه به معرفی اجزای سیستم اینترکام‌های دو دکمه تحت شبکه می‌پردازیم که عبارتند از:

  • پایه
  • بلندگو
  • کابل‌ها،جعبه تقسیم
  • کنسول اپراتور
  • چراغ چشمک زن
  • در بعضی مواقع دوربین

اجزا تشکیل دهنده اینترکام دو دکمه

کاربرد اینترکام دو دکمه

سیستم‌های اینترکام دو دکمه در محیط‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله مراکز صنعتی و اداری، مراکز تجاری، بیمارستان‌ها، مدارس، زمین‌های ورزشی، اماکن نظامی و حتی در محیط‌های کوچک مانند منازل و آپارتمان‌ها و مجموعه‌های کوچک.

حتی در بعضی از مواقع از اینترکام تحت شبکه به جای آیفون تصویری در ساختمان‌های هوشمند استفاده می‌شود، زیرا کیفیت و شفافیت بالایی دارند و چون بر روی آن‌ها هود نصب می‌شود مشکلات ناشی از ایجاد نویز بر روی سیستم وجود نخواهد داشت. مزیت دیگری هم که اینترکام‌های تحت شبکه دارند قابلیت استفاده از کلیدهای شستی، ضامنی و پدالی بر روی آن‌هاست. البته این قابلیت مختص اینترکام‌هایی است که در محیط‌های کارخانه‌ای نصب می‌شوند چرا که افراد در این محیط‌ها بیشتر از دستکش استفاده می‌کنند و این قابلیت باعث می‌شود نیازی نباشد مدام دستکش از دست کارکنان خارج شود.

انواع اینترکام دو دکمه

سیستم‌های اینترکام دو دکمه هم بر اساس میران مقاومت و نوع کاربرد نیز دسته‌بندی می‌شوند. بر اساس سطح مقاومت به سه دسته اینترکام معمولی، اینترکام ضد آب و اینترکام ضد انفجار تقسیم می‌شوند و بر اساس نوع کاربرد به انواع زیر دسته بندی میگردند:

  • اینترکام با دکمه تماس فوری
  • اینترکام تصویری
  • اینترکام با صفحه کلید شماره گیری
  • اینترکام رومیزی
  • آیفون تصویری تحت شبکه
  • آیفون آسانسور

در ادامه از نگاهی دیگر به انواع سامانه‌های اینترکام خواهیم پرداخت.

  • سامانه‌ی بی‌سیم

این بدیهی است که در شرایطی که نمی‌توان از سیم کشی استفاده کرد، از سامانه‌های بی‌سیم بهره گرفته می‌شود. طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های ارتباط بی‌سیم و در عین حال دو طرفه وجود دارد. از جمله‌ی این دستگاه‌ها می‌توان به جعبه‌های تماس بی‌سیم در فضا‌های باز، رادیو‌های دستی و نیز دستگاه‌های ارتباطی رومیزی سنتی اشاره کرد.

شعاعی که این دستگاه‌ها به منظور ایجاد ارتباط در نظر می‌گیرند، بر مبنای فناوری بی‌سیم مورد استفاده بسیار متفاوت است.

  • سامانه‌ی دارای سیم

زمانی که بتوان سیم‌ها را در مکان اجرا کرد، استفاده از یک سامانه‌ی ارتباطی دارای سیم می‌تواند به شما در داشتن یک حریم خصوصی کمک کند. در چنین حالتی است که شما می‌توانید تداخل‌های احتمالی در سامانه‌های مجاور خود را نیز از بین ببرید.

به طور کلی می‌توان سامانه‌های اینترکام را به دو دسته‌ی دارای سیم و بی‌سیم تقسیم بندی کرد.

از انواع گوناگون سیم‌هایی که در راستای برقراری ارتباط میان سامانه‌ها استفاده می‌شود، می‌توان به سیم‌های شیلددار دو سیم یا Cat-5/6 اشاره کرد. در صورتی که شما در نظر داشته باشید تا از یک سامانه‌ی تصویری یا ویدیویی استفاده کنید، بهتر است از واحد‌های سیمی موجود بهره ببرید.

  • رادیو‌های دو طرفه

رادیوهای دو طرفه را نمی‌توان از نظر فنی تحت عنوان اینترکام تلقی کرد. هرچند امروزه می توان با استفاده از رادیو‌های دو طرفه نسبت به برقراری ارتباط با سامانه‌های مربوط به ایستگاه پایه ارتباط برقرار کرد.

  • سامانه‌های داخلی آپارتمانی

این نوع سامانه دارای یک واحد درب در قسمت ورودی است و سپس هر آپارتمان دارای یک یا چند واحد است که می‌تواند درب را به طور مستقیم ببیند. کسی که می‌خواهد به هر دلیلی وارد ساختمان و واحد مورد نظر شود، دکمه‌ی مربوط به آن را به‌راحتی می فشارد.

سپس پاسخی را از سوی ساکن واحد مورد نظر دریافت می‌کند. ساکن واحد در صورت تایید، دکمه‌ی مورد نظر را به منظور باز کردن درب اصلی فشار می‌دهد تا فرد وارد ساختمان شود.

اموری که می‌توان با استفاده از این سامانه انجام داد

سامانهی اینترکام بسترهای گوناگونی را به منظور کمک به شما در برقراری ارتباط هرچه بهتر با دیگران ارائه می‌دهد. این بسترها شامل مواردی از قبیل پیام‌رسان‌ها، ابزارهای مدیریتی، بسترهای مرتبط با داده‌ها و اطلاعات کاربران و … می‌شود.

علاوه بر این، این سامانه‌ها اطلاعاتی را در ارتباط با تعداد دفعات استفاده از وب سایت یا محصول شما را در اختیار تمامی کاربران قرار می‌دهند. کاربران شما با استفاده از این داده‌ها و بررسی آن‌ها می‌توانند تعیین کنند که از محصول شما رضایت خاطر دارند یا ندارند.

برای پیشبرد اهداف مشاغلی که نیاز بیشتری به بهره گیری از انواع و اقسام ابزارهای برقراری ارتباط نیاز دارند، یک گزینه‌ی اشتراک ماهانه وجود دارد.

شما می‌توانید با استفاده از اینترکام نسبت به ردیابی تعداد دفعاتی که کاربران از پایگاه اینترنتی شما بازدید به عمل می‌آورند اقدام نمایید. در چنین شرایطی است که می‌توانید متوجه شوید که کاربر تا چه اندازه از خدماتی که عرضه می‌دارید راضی است. تغییرات تنظیمات مربوط به بهبود، پیشرفت و توسعه‌ی فرآیند کارهای مربوطه از این طریق مشخص خواهد شد.

مکان‌هایی که در آن‌ها می‌توان از این سامانه استفاده کرد

از سامانه‌های اینترکام دو دکمه می‌توان در بسیاری از مراکز و صنایع استفاده کرد. از جمله‌ی این مراکز می‌توان به بیمارستان‌ها، مکان‌های نظامی، مراکز صنعتی، مکان‌های عمومی و … اشاره کرد.

ساده‌ترین مثالی که می‌توان در ارتباط با مکان‌های استفاده از این دسته از سامانه‌های ارتباطی مطرح کرد، آیفون صوتی و تصویری است. این آیفون‌ها در حقیقت یکی از انواع سامانه‌های اینترکام هستند. آیفون صوتی و تصویری از نوع آنالوگ است.

تجهیزات گوناگونی در استفاده از سامانه‌ی اینترکام دخیل هستند.

شما می‌توانید کلیدهای گوناگونی را که کارهای خاصی انجام می‌دهند، بر روی سامانه‌های اینترکام تحت شبکه قرار دهید. البته از این قابلیت در مراکز بزرگ و کارخانجات به میزان بیشتری استفاده می‌شود. استفاده‌ی کارکنان از دستکش، موجبات بهره گیری از کلیدهای ضامنی، شستی و پدالی را در سامانه‌های مورد نظر مبرهن می‌سازد.

آیا استفاده از اینترکام آسان است؟

اینترکام به دلیل سهولت در استفاده شهرت قابل توجهی یافته است. شما می‌توانید اینترکام را به‌خوبی با دیگر بسترهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی ادغام کنید. به عبارت دیگر، این شرکت دارای یک قابلیت بایگانی به منظور کمک به درخواست‌های سوابق باز است. این امر باعث می‌شود تا کسب‌وکارها بتوانند تعاملات خود را با مشتریان در یک بستر سازگار و امن پیگیری کنند.

سامانه‌ی اینترکام از طریق Google یا نشانی ایمیل کاری شما هنگام ثبت‌نام در دسترس است. هنگام ثبت‌نام با شرایط خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی موافقت می‌کنید که هر دو بسیار منطقی هستند.

در صورت ثبت‌نام با استفاده از نشانی ایمیلی که در کار از آن استفاده می‌شود، فقط و فقط می‌توانید از آن برای استفاده در سامانه‌ی اینترکام بهره ببرید. البته جای نگرانی در این راستا وجود ندارد؛ چرا که گزینه‌ای وجود دارد که با فعال سازی آن می‌توانید از نشانی ایمیل خود برای اهداف و مقاصد دیگر نیز استفاده کنید.

در مجموع، این سامانه ابزاری منحصر به فرد است که استفاده از آن بسیار ساده و مفید است. استفاده از سامانه‌های اینترکام خصوصا برای افراد پرمشغله‌ای مهم است که می‌خواهند بیشترین بهره را از رسانه‌های اجتماعی ببرند.

 

مزیت‌های استفاده از سامانه اینترکام

برخی از مزیت‌های استفاده از سامانه‌های اینترکام به شرح زیر است:

به‌منظور استفاده از این دسته از سامانه‌ها در مکان‌هایی که لازم است کارکنان از دستکش استفاده کنند، از کلیدهای ضامنی، شستی و پدالی بهره گرفته می‌شود.

با استفاده از هود در قسمت بالای سامانه‌های مورد نظر می‌توان از ایجاد سروصدای آزار دهنده جلوگیری به عمل آورد.

با استفاده از سامانه‌های مورد نظر، صدا با کیفیت بسیار مناسبی توسط کاربران دریافت می‌شود.

راهنمایی در راستای استفاده از سامانه

شما مشتریان گرامی می‌توانید از مشاوران و متخصصان این امر در راستای استفاده از سامانه‌های مورد نظر کمک بگیرید. با یک جست‌وجوی ساده در مرورگر به‌راحتی می‌توانید با این افراد به صورت مجازی و یا حضوری صحبت کنید و از آن‌ها مشاوره دریافت نمایید.

۵/۵ (۱ نظر)
این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب برگزیده

اینترکام اتاق عمل

اینترکام اتاق عمل چیست؟

اینترکام تحت شبکه یکی از پر استفاده‌ترین سیستم‌های مورد استفاده می‌باشد. اینترکام اتاق عمل سیستمی اختصاصی برای پیجینگ بیمارستان است که با استفاده از آن می‌توان بین اتاق عمل و بخش‌های دیگر بیمارستان ارتباط برقرار کرد. تمام کارکنان بیمارستان‌ها از اهمیت وجود یک شبکه ارتباطی داخلی در اتاق عمل مطلع

مشاهده مطلب »
تلفن صنعتی تحت شبکه

تلفن صنعتی تحت شبکه

شاید تا به حال درباره انواع تلفن صنعتی تحت شبکه چیزهایی شنیده باشید یا نمونه‌هایی از آن‌ها را در مکان‌ها مختلف دیده باشید. تلفن صنعتی به دو صورت آنالوگ و تحت شبکه وجود دارد. امروزه اغلب صنایع به اهمیت تلفن‌های صنعتی تحت شبکه پی برده‌اند و از آن‌ها استفاده می‌کنند.

مشاهده مطلب »
رون سلکتور

تکنولوژی کاربردی زون سلکتور

زون سلکتور چیست و چه کاربردی دارد؟ زون سلکتور یک دستگاه است که بین آمپلی فایر و خطوط بلندگو قرار می گیرد و امکان قطع و وصل بلندگوها را فراهم می کند. این دستگاه برای تقسیم بندی محل پروژه به قسمت های مختلف به جهت پخش صدا و یا استفاده

مشاهده مطلب »
×