سریر شبکه

تجهیزات مخابراتی

واکی تاکی چیست؛ معرفی برند ‌ها و بررسی قیمت

مکالمه با استفاده از سیستم تاکی واکی

سرفصل‌های مطلب

شاید بتوان گفت که واکی تاکی اولین تلفن همراهی بود که ساخته شد. اولین نمونه‎های این دستگاه دارای یک آنتن، یک بلندگو و یک میکروفن بوده. شیوه‎ی کار در واکی‎ تاکی ها به این شکل است که چندین دستگاه می‎توانند از یک کانال رادیویی بهره ببرند اما در هر لحظه تنها یک دستگاه می‎تواند ارسال‎کننده باشد و بقیه‎ی دستگاه‎ها بایستی دریافت‎کننده باقی بمانند. در این نوشته از سریر ویپ قصد داریم تا بیشتر با این محصول آشنا شویم و در نهایت بهترین برندها و مدل‎های‌شان را نام ببریم.

انواع تلفن‌های واکی تاکی

واکی تاکی چیست؟

واکی ‎تاکی (walkie-talkie) نوعی رادیو قابل حمل دستی است که از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط بی‎سیم در یک باند فرکانسی استفاده می‎کند. این دستگاه اولین بار در دهه‎ی ۱۹۳۰ توسط یک مخترع کانادایی به نام دونالد هیگز و به طور مستقل و جداگانه توسط یک فرد آمریکایی به نام آلفرد گراس توسعه یافت. واکی ‎تاکی که گاهی تاکی‎ واکی هم نامیده می‏‌شود، در ابتدا رادیوی دو طرفه نامیده می‏‌شدند. اما تنها چیزی که آن‎ها را نسبت به تلفن‎های ثابت متمایز می‎کرد این بود که می‎توانستید حین راه رفتن نیز از آن استفاده کرده و صحبت کنید.

برای استفاده از این دستگاه بایستی از موجی استفاده کنید که در اختیار نهادهای دیگر مانند نیروی انتظامی نباشد. در غیر این صورت استفاده از آن غیرقانونی است.

از واکی تاکی در چه اماکنی استفاده می‏‌شود؟

اصولا استفاده از بی‏‎سیم‎ها را محدود به پلیس‎ها می‎دانیم که اما خوب است بدانید که در کارخانه‎ها، کارگاه‎ها، دانشگاه‎ها، مراکز درمانی بزرگ، پروژه‎های ساخت‌وساز، هتل‌ها، مال‌ها، باشگاه‌های ورزشی و … نیز از این دستگاه استفاده می‌شود.  

قیمت تاکی واکی چقدر است؟

قیمت واکی ‎تاکی دامنه‎ی گسترده‎ای دارد که با توجه به کیفیت بدنه، نوع و برد آنتن‎دهی، وزن، میزان نگهداری باتری، واکی‎ تاکی ضدآب و … تغییر می‎کند. اصولا می‎توانید واکی‎ تاکی ارزان را با حدود ۵۰۰ هزار تومان یا بیشتر خریداری کنید.

تلفن واکی تاکی

بهترین برندهای این محصول کدام است؟

در حال حاضر بهترین برندهایی که در این زمینه‎ی بی‏‎سیم واکی ‎تاکی در ایران موجود است می‎توان به واکی ‎تاکی موتورولا، واکی‏ ‎تاکی شیائومی، باوفنگ، طنین، کاووش و صبا اشاره کرد.

از جمله مدل‎های معروف این محصول می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی‎سیم واکی‎تاکی باوفنگ مدل BF-888S
  • بی‌سیم واکی‎تاکی موتورولا مدل MOTOROLA MT 777
  • بی‏سیم واکی‎تاکی موتورولا مدل MOTOROLA MT 666
  • ‌‎بی‌سیم واکی‎تاکی باوفنگ مدل uv82

حین خرید واکی تاکی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اگر قصد خرید واکی‎تاکی دارید، لازم است به چند مولفه‎ی این دستگاه توجه داشته باشید تا نیازهای‎تان برطرف شود.

  • برد مفید که بر اساس کیلومتر مشخص می‏‌شود.
  • توان خروجی دستگاه
  • باند و شروع فرکانس
  • تعداد کانال‎ها
  • ظرفیت باتری
  • اقلام همراه آن
  • ضد ضربه بودن و مقاومت بدنه‎ی بالا در برابر گرد‎وخاک و …
  • برخورداری از چراغ قوه
  • قابلیت جفت شدن با دستگاه‎های مختلف
  • ضدآب بودن

معرفی مرکز فروش

اگر قصد خرید واکی‎تاکی دارید، پیشنهاد می‎کنیم که وارد سایت سریر ویپ شوید و انواع محصولات این حیطه را بررسی کنید. همچنین اگر در زمینه‎ی خرید دچار مشکل شدید و نمی‎دانستید که کدامیک می‎تواند گزینه‎ی مناسب‎تری برای‎تان باشد، می‎توانید با ما تماس بگیرید.

۵/۵ (۱ نظر)
این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب برگزیده

راه اندازی تلفن گویا

نصب و راه اندازی انواع تلفن گویا که با نام منشی دیجیتال هوشمند شناخته می‌شود، بسیار مورد توجه قرار گرفته و یک سرویس ارتباطی عالی با قابلیت‌های بسیار در محیط‌های کاری مختلف است. سیستم‌های تلفنی سانترال پاناسونیک قبلا برای این منظور استفاده می‌شدند اما امروزه آن‌ها منسوخ شده و جای

مشاهده مطلب »

ویپ یا VoIP چیست؟

ویپ یا VoIP مخفف عبارت (Voice over Internet Protocol) و به معنای انتقال دادن محتوای صوتی و یا چند رسانه‌ای از طریق اینترنت است. نحوه استفاده از این فناوری تقریبا مشابه تلفن‌های معمولی است، با این تفاوت که به جای سیم کشی و استفاده از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفنی،

مشاهده مطلب »
سامانه اذان گو تحت شبکه

سرور اذان گو تحت شبکه چیست؟

همانطور که می‌دانید تغییر سبک زندگی از روش سنتی به سمت دیجیتال و هوشمند تمامی ابعاد فردی و اجتماعی را در بر گرفته و جوانب مذهبی و شرعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در این بخش نیز روش‌های سنتی جای خود را به سیستم‌های هوشمندی مانند سیستم پیجینگ

مشاهده مطلب »
×