Search

021-71057925

پشتیبانی سریر

سیستم مادر ساعت ایرانی

سیستم مادر ساعت (ساعت مرکزی)

سرفصل‌های مطلب

سیستم مادر ساعت تکنولوژی است که وجود آن در سازمان­‌های زیادی توصیه می­‌شود. زیرا هماهنگ­ بودن زمان در یک مجموعه موجب بالارفتن سرعت کار و منظم­ ماندن تمام اعضای تیم خواهد شد.

اما با توجه به اینکه ویژگی­‌های این تکنولوژی در موارد گفته­ شده خلاصه نمی­‌شود، در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن صحبت در رابطه با کاربردهای ساعت مرکزی، شما را با ویژگی­‌های این محصول آشنا کنیم.

سیستم مادر ساعت تکنولوژی چگونه کار می­‌کند؟

این تکنولوژی که با نام سیستم ساعت مرکزی نیز شناخته می­‌شود، از طریق GPS یا NTP Server امکان تنظیم ­کردن ساعت را در کسب‌­وکارهایی که نیاز به زمان دقیق دارند، فراهم می­‌کند.

از این رو اگر در معرفی این محصول با نام­‌هایی نظیر ساعت روی ntp server، ساعت دیجیتال، ساعت دو طرفه، روان ساعت مرکزی و تابلو ساعت مواجه شدید، توجه داشته باشید که منظور همان سیستم ساعت مرکزی است.

سیستم ساعت مرکزی چه کاربردهایی دارد؟

این سیستم می­‌تواند ساعت را براساس موقعیت جغرافیایی به­‌صورت یک­‌دست و دقیق نمایش دهد. به همین دلیل وظیفه آن در یکسان­ سازی عملکرد تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی خلاصه می­‌شود.

معمولا کسب­‌وکارهایی که تحت هیچ شرایطی نباید دچار تداخل در فعالیت­‌های اجرایی شوند، نیاز زیادی به سیستم مادر ساعت پیدا می­‌کند.

از جمله این بیزینس­‌ها می­توان به ساعت یک طرفه بیمارستانی، ساعت دیجیتال بانکی، رطوبت سنج بیمارستانی و ساعت دیجیتال مسجدی اشاره کرد.

توجه داشته باشید که در تک­ تک کسب­‌وکارهای گفته­ شده، زمان دقیق و یکسان حرف اول را می­زند و کارمندان باید طبق یک زمان مشخص و تعیین­ شده فعالیت­­‌های خود را به اتمام برسانند.

ساعت مرکزی تحت شبکه دارای چه مزیت­هایی است؟

 بزرگ­ترین مزیت این ساعت‌­ها در هزینه­‌هایی است که صرف کابل­‌کشی می­‌شود. زیرا ساعت­‌های مرکزی تحت شبکه از زوج سیم استفاده می­‌کنند و همین موضوع باعث می­‌شود تا از آن­ها به­‌عنوان منبع تغذیه و یک راه جهت ارسال اطلاعات استفاده کنند.

نحوه کار این ساعت­‌ها به گونه­‌ای است که حتی بدون وجود برق، امکان نگه­ داشتن اطلاعات مربوط به زمان تا ۴۳۰۰۰ ساعت درون حافظه آن­ها وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که امکان مانیتورینگ آن­ها از طریق یک سیستم مرکزی موجب شده تا کسب­‌وکارهایی که نیاز به ثبت ساعت ورود و خروج کارمندان خود دارند، بتوانند از آن­ها بهره­مند شوند.

سیستم مادر ساعت چه ویژگی­‌هایی دارد؟

از ویژگی­های این سیستم­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این سیستم­‌ها می­‌توانند ساعت تابستانه و زمستانه را به­ صورت هوشمند تنظیم کنند.
  • سیستم ساعت مرکزی امکان نظارت بر ساعت­‌های زیرمجموعه را هر ۱۲ ساعت فراهم می­‌کند.
  • این تکنولوژی می­‌تواند به­ کمک مادر ساعت و کاملا هوشمند، زمان سایر ساعت­‌ها را شناسایی کند.
  • مسافت ارتباطی بین ساعت­‌ها و مادر ساعت تا ۱۰۰ متر مورد پوشش قرار می­‌گیرد.

جمع­‌بندی

با استفاده از سیستم مادر ساعت، امکان موازی­‌کردن ۱۰۰ ساعت مرکزی بدون نیاز به کابل­‌کشی فراهم می­‌شود. چنین تکنولوژی در بیمارستان­‌ها، مراکز آموزشی، هتل­‌ها، فرودگاه­‌ها و تک­ تک سازمان­‌ها و اداره­‌های بزرگ مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

علت این است که همه کسب‌­وکارهای مذکور نیاز دارند تا زمان را به همه کارمندان و پرسنل به‌­صورت یکسان و دقیق نمایش دهند. به این ترتیب مدیریت ریسک و پیشگیری از بی­نظمی­‌های زیادی توسط این سیستم­‌ها برای صاحبین مشاغل فراهم خواهد شد.

۴.۸/۵ (۵ نظر)
این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب برگزیده

طراحی سیستم پیجینگ

طراحی سیستم پیجینگ

همه ما در جایی صدای اعلامیه‌های پیجینگ را شنیده‌ایم. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که یک سیستم پیجینگ صوتی خوب چگونه طراحی می‌شود و چه عناصری در طراحی سیستم پیجینگ اصولی نقش دارند؟ در این مقاله، ما قصد داریم نه تنها به اهمیت این سیستم‌ها در موقعیت‌های ضروری

مشاهده مطلب »
بهترین برند سیستم پیجینگ

بهترین برند سیستم پیجینگ

قبل از این‌ که به بهترین برند سیستم پیجینگ بپردازیم، بذارید توضیح بدم که سیستم پیجینگ دقیقاً چیست و چه کاربردی داره. سیستم پیجینگ، که ممکنه با نام سیستم اعلان عمومی هم شناخته بشه، یک شبکه ارتباطیه که از طریق صدا پیام‌های مختلفی رو در محیط‌هایی مثل بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها

مشاهده مطلب »

نرم‌ افزار پیجینگ

نرم‌افزار پیجینگ (Paging Software)، ابزار کلیدی در کنترل ارتباطات، به عنوان پلی میان شما و تمامی تجهیزات ارتباطی‌تان عمل می‌کند، از جمله بلندگوها (Speakers)، اینترکام‌ها (Intercoms)، آمپلی‌فایرها (Amplifiers)، میکروفون‌ها (Microphones) و تلفن‌های صنعتی (Industrial Telephones). این نرم‌افزار تحت شبکه، ارتباط یک‌طرفه اما گسترده‌ای را فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد تا

مشاهده مطلب »

سیستم پیجینگ

نمایش همه محصولات

سیستم های تلفنی

نمایش همه محصولات

ساعت مرکزی نمایشگر...

نمایش همه محصولات