سریر شبکه

تجهیزات مخابراتی

رنگ تلفن صنعتی تحت شبکه

رنگ تلفن صنعتی

سرفصل‌های مطلب

شاید خیلی از شما چیزی راجع‌به تلفن صنعتی ندانید. این ابزار دارای مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف اقلیمی ودمایی است. همچنین کیفیت خوبی برای مکالمه در اماکن شلوغ دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد توجه، رنگ تلفن صنعتی است.

طراحی آنها به‌گونه‌ای است که مقاومت خود را هنگام وقوع حوادث مانند آتش‌سوزی حفظ می‌کند. ازاین‌رو معمولا درمحیط‌های آلوده ی گازی و نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آنچه که گفتیم، پیش‌زمینه‌ای جهت آشنایی شما با این سیستم بود‌. مطلبی که قصد بررسی آن را داریم، نوع رنگ‌هاییاست که آن را پوشش می‌دهد. گرچه سلیقه شخصی کارفرما محترم است اما دقت کنید که انتخاب رنگ باید طبق اصول واستانداردهایی خاص صورت بگیرد.

در ادامه اطلاعات بیشتری در این رابطه می‌خوانید.

معرفی اجمالی تلفن‌ صنعتی تحت شبکه

قبل از پرداختن به بحث رنگ تلفن صنعتی industrial phone، بد نیست اگر تعریف مختصری از آن را بخوانید. اینسیستم که با نام تلفن ip یا voip شناخته می‌شود، انقلاب عظیمی در زمینه ارتباطات به حساب می‌آید.

این تلفن‌ها براساس فناوری ip و شبکه داده‌ای عمل می‌کنند و دارای خروجی بلندگو جهت پخش صدای زنگ و خروجیال.ای.دی برای چراغ هشدار است. مهم‌ترین تفاوت میان تلفن تحت شبکه و تلفن صنعتی آنالوگ به نحوه انتقال صدا مربوطاست. آنها امواج صوتی را در بستر شبکه و به‌واسطه اینترنت انتقال می‌دهند و برای جابه‌جایی صدا هیچ نیازی به خطوط آنالوگ ندارند.

این تجهیزات، کارایی و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. انواعی از ویژگی‌های تلفن‌های صنعتی تحت شبکه به شرح زیراست:

انواع تلفن‌های صنعتی بر اساس کاربرد

این وسایل ارتباطی پیشرفته با امنیت بالای خود، ارتباطی مطمئن را برای کاربران در محیط‌های صنعتی فراهم می‌کند وبه‌جهت اهدافی مختلف قابل استفاده هستند. رنگ تلفن صنعتی یکی از موارد متمایز کننده آنها است. انواع رایج آن عبارت‌اند از:

  • تلفن‌های صنعتی مدیریتی
  • تلفن‌های صنعتی کارشناسی
  • تلفن صنعتی دیواری
  • تلفن صنعتی کارگاهی
  • تلفن‌های صنعتی بی‌سیم
  • تلفن اضطراری

استفاده از چه رنگ‌هایی در تلفن‌ صنعتی متداول است؟

به‌کارگیری رنگ‌های مختلف در تلفن‌های صنعتی تحت شبکه، هرکدام به منظور انتقال ‌پیامی خاص به افراد صورت می‌گیرد. رنگ‌هایی که می‌توان گفت در اغلب گوشی‌های صنعتی دیده می‌شوند، عبارت‌اند از: قرمز، آبی، سفید و سیاه. به‌طور مثال رنگ سبز نشان‌دهنده آماده‌به‌کاربودن سیستم است. رنگ قرمز هشداردهنده وضعیتی نامساعد.

سفید و سیاه نیز، به‌عنوان رنگ‌های ظاهری هستند که علاوه‌بر جلوه‌بخشی مدرن، قابلیت تلفیق و ترکیب با سایر رنگ‌ها رادارند.

انتخاب کدام رنگ‌ تلفن‌ صنعتی نشان‌دهنده اضطرار است؟

همانطور که از نام این تلفن‌ها مشخص است، در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شوند. این محیط‌ها گاهی اوقات می‌تواندشرایط نامساعدی داشته باشد. بنابراین؛ رنگ‌هایی که وضوح بیشتری دارند، به‌عنوان نشانه اضطرار  و هشدار شناخته می‌شوند مانند قرمز، سبز و گاهی آبی.

می‌توان گفت که این رنگ‌ها براساس استانداردهای بین‌المللی، هرکدام معانی و مفهوم خاص خود را دارند. گاهی اوقات رنگ زرد نیز می‌تواند نشانه‌ای از وضعیت هشدار باشد.

ویژگی رنگ‌ تلفن‌ صنعتی جهت حفظ مقاومت و استحکام

محیط صنعتی می‌تواند دارای شرایط سختی باشد. به‌ همین دلیل توصیه می‌شود ترکیبات رنگ به‌کار رفته در این ابزار دربرابر حرارت، مواد شیمیایی، رطوبت یا سایر خطرات زیست محیطی مقاوم باشد. همچنین باید پوشش‌دهی خوبی در برابرسایش و خراشیدگی و ایضا زنگ‌زدگی داشته باشد. لذا در این راستا توصیه می‌شود ترکیباتی حاوی اکسیدهای تیتانیوم،سبز کروم، کلسیت، سیلیکات ‌و باریت در رنگ‌های قابل استفاده به‌کار برود.

مقاومت رنگ در دماهای مختلف به چه چیزی بستگی دارد؟

معمولا رنگ‌های مقاوم در برابر حرارت، با نام نسوز شناخته می‌شوند که در پوشش‌دهی تلفن‌های صنعتی تحت شبکه سریرویپ به‌کار می‌روند. این رنگ‌ها برای سطوحی استفاده می‌شوند که در معرض حرارت دائم قرار دارند. این ویژگی بستگی بهترکیبات رنگ دارد. پایه آنها معمولا رزین سیلیکونی و پیگمنت آلومینیوم است که به‌دلیل عدم تغییر رنگ و حفظ خواص خوددر تغییرات دمایی، مورد استفاده واقع می‌گیرند.

آیا سلیقه شخصی کارفرما در انتخاب و تعیین رنگ تلفن‌ صنعتی دخیل است؟

ممکن است کارفرما جهت هویت ‌بخشیدن به برند و کسب‌وکار خود رنگ خاصی را برای تلفن‌ تحت شبکه انتخاب کند اماشاید بهتر باشد این تصمیم‌گیری با دریافت مشاوره در مورد رنگ‌شناسی صورت بگیرد. این امر موجب می‌شود علاوه‌برپاسخگویی به سلیقه کارفرما یا کارکنان و هماهنگی با نماد کسب‌وکار مورد نظر، نیازهای دیگری را از جمله مقاومت ونشانگربودن برخی معانی به کاربران تامین کند.

محاسبه قیمت تلفن صنعتی براساس چه فاکتورهایی است؟

قیمت این سیستم‌های تحت شبکه نرخ مشخصی ندارد و متغیر است‌ ولی واضح است که برند سازنده آن، کیفیت ساخت،ویژگی‌های فنی و خدمات پس از فروش، عواملی هستند که در خرید تلفن صنعتی باید مورد توجه خریدار قرار بگیرد چراکه تعیین‌کننده هزینه به‌ شمار می‌روند.

همچنین مدل و طراحی تلفن بر اساس نوع کاربری و رنگ‌هایی که روی قطعات آن به‌کار گرفته می‌شود برحسب ویژگی‌های کیفی، روی قیمت نهایی محصول تاثیرگذارند.

جمع‌بندی

تلفن صنعتی تحت شبکه سریر ویپ، یکی از ابزارهای برجسته ارتباطی در محیط‌های استراتژیک است. بخشی ازقابلیت‌های این سیستم توسط رنگ آن شکل می‌گیرد.

این رنگ‌ها توسط شرکت سریر ویپ، نه با اسپری، بلکه با به‌روزترین فناوری‌ها و دستگاه‌ها انجام می‌شود تا بهترین کیفیت به کاربر تعلق گیرد.

بنابراین؛ رنگ‌ها همیشه ظاهر قضیه نیستند بلکه در ابزارهای صنعتی می‌توانند تعیین‌کننده ویژگی‌های کیفی محصول مانند مقاومت در برابر شوک حرارتی، رطوبت، توانایی کار در محیط‌های الکترومغناطیس و سایر موارد باشند.

۴/۵ (۱ نظر)
این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب برگزیده

بلندگو شپوری تحت شبکه

دنیای بلندگوهای شیپوری

بلندگو شیپوری یکی از انواع اسپیکرهای تحت شبکه، بلندگوهای شیپوری هستند. شناخت انواع بلندگو شیپوری به شما کمک می‌کند بلندگویی را خریداری کنید که متناسب با محیط مورد نظرتان باشد و بتواند درمکان مورد استفاده، صدای خوبی از خود پخش کند. استفاده از بلندگو شیپوری به‌وفور در مکان‌های مختلف مانند

مشاهده مطلب »

تلفن گویا منشی هوشمند

هنگامی که مشتریان با کسب و کار شما تماس می‌گیرند، با یک تلفن گویا هوشمند (پاسخ صوتی تعاملی) از آن‌ها استقبال کنید. مفهوم پاسخ صوتی تعاملی (IVR) برای اولین بار در سال ۱۹۶۲ معرفی شد و از آن زمان، با نوآوری‌های جدید تکامل یافته است. تلفن گویا منشی هوشمند به

مشاهده مطلب »
اینترکام اتاق عمل

اینترکام اتاق عمل چیست؟

اینترکام تحت شبکه یکی از پر استفاده‌ترین سیستم‌های مورد استفاده می‌باشد. اینترکام اتاق عمل سیستمی اختصاصی برای پیجینگ بیمارستان است که با استفاده از آن می‌توان بین اتاق عمل و بخش‌های دیگر بیمارستان ارتباط برقرار کرد. تمام کارکنان بیمارستان‌ها از اهمیت وجود یک شبکه ارتباطی داخلی در اتاق عمل مطلع

مشاهده مطلب »
×