سریر شبکه

تجهیزات مخابراتی

اینترکام اتاق عمل چیست؟

اینترکام اتاق عمل

سرفصل‌های مطلب

اینترکام تحت شبکه یکی از پر استفاده‌ترین سیستم‌های مورد استفاده می‌باشد. اینترکام اتاق عمل سیستمی اختصاصی برای پیجینگ بیمارستان است که با استفاده از آن می‌توان بین اتاق عمل و بخش‌های دیگر بیمارستان ارتباط برقرار کرد.

تمام کارکنان بیمارستان‌ها از اهمیت وجود یک شبکه ارتباطی داخلی در اتاق عمل مطلع هستند زیرا در حین عمل ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای پیش بیاید که نیاز به ارتباط با بیرون از اتاق دارد؛ به همین خاطر اکثر بیمارستان‌ها برای افزایش دقت کار پرسنل در اتاق عمل از اینترکام استفاده می‌کنند.  در ادامه سعی کردیم تا با بررسی مشخصات و مزایای اینترکام اتاق عمل، شما را با آن بیش‌تر آشنا کنیم.

اینترکام اتاق عمل (بیمارستانی)

نحوه کار اینترکام بیمارستانی

اینترکام بیمارستانی انواع مختلفی دارد که هر کدام می‌توان آن‌ها را در ورودی اتاق‌های بیمارستان، تخت بیماران و در سرویس بهداشتی اتاق‌ها وصل کرد.

اینترکام اتاق عمل

این سیستم، که زیر مجموعه‌ای از سیستم پیجینگ است، سیستم احضار پرستار نیز نام دارد، یکی از انواع اینترکام بیمارستانی است که در اتاق عمل‌ها وجود دارد و همچنین یک مسئول پاسخگویی دارد که وظیفه دارد تا به تمام تماس‌های دریافت‌شده از اتاق عمل پاسخ دهد.

وجود اینترکام کمک می‌کند تا جراحان در صورت لزوم اقدام به تماس فوری کرده و مشکل به‌وجود آمده را با مسئول پاسخ‌دهی در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان آن را  رفع کنند.

اینترکام اتاق عمل

نحوه کار اینترکام اتاق عمل

نحوه کار این دستگاه به این صورت است که یک ارتباط دو طرفه بین اتاق عمل و ایستگاه پرستاری شکل می‌گیرد تا در صورت نیاز بتوان به‌سرعت پرستاران را به اتاق عمل فراخواند و عمل جراحی را با احتمال موفقیت بیش‌تری پیش برد.

مزایای اینترکام اتاق عمل

این سرویس مزایای بسیاری دارد و به همین خاطر است که در هر بیمارستانی وجود آن لازم و کمک‌کننده است. در ادامه به مزیت‌های این محصول اشاره می‌کنیم تا بیش‌تر به‌ضرورت وجود آن در اتاق عمل پی ببرید.

مزایای اینترکام اتاق عمل به همراه اینترکام تک دکمه

۱. اولین مزیت این دستگاه این است که روند بسیار آسان و سریعی دارد و تنها با فشار یک دکمه می‌توان به‌صورت زنده از اتاق عمل با سایر بخش‌های بیمارستان ارتباط برقرار کرد.

۲. قابلیت تماس فوری اتاق عمل باعث می‌شود تا در صورت لزوم به‌سرعت با بخش پرستاری ارتباط گرفت.

۳. مزیت دیگر اینترکام تحت شبکه این است که می‌توان آن را به‌صورت توکار یا روکار در اتاق عمل نصب کرد.

۴. همچنین در حین عمل برای کاهش فعالیت فیزیکی، جراحان از اینترکام تحت شبکه کمک می‌گیرند تا بتوانند ارتباط سریع و امن با بیرون از اتاق عمل داشته باشند.

۵. ارتباط دو طرفه در اتاق عمل توسط این دستگاه باکیفیت عالی برقرار می‌شود و دامنه فرکانس برای تماس ۷ کیلوهرتز است. همچنین این سیستم قابلیت ضبط خودکار نیز دارد.

قیمت اینترکام

سیستم اینترکام انواع مختلفی دارد و برندهای مختلفی آن را تولید و عرضه می‌کنند، علاوه‌بر آن، دامنه فرکانس، بی‌سیم یا سیمی بودن و قابلیت‌های دیگر این دستگاه بر قیمت اینترکام تاثیرگذار هستند.

قبل از خرید اینترکام احتیاج خود را درنظر گرفته و همچنین به قابلیت‌های دستگاهی که قصد خریداری آن را دارید توجه کنید زیرا هرچه قابلیت‌ها و امکانات اینترکام بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

نکته دیگر تاثیرگذار بر قیمت محصول، شرکت تولیدکننده آن است‌. شرکت‌های معتبر و محبوب معمولا کالای باکیفیت‌تری تولید کرده و درنتیجه دستگاه تولیدشده توسط آنها قیمت بیش‌تری دارد.

جمع‌بندی

با توجه به نکات بازگو شده به اهمیت وجود اینترکام در اتاق عمل پی برده‌اید. بنابراین، اگر صاحب یک بیمارستان هستید و قصد دارید تا کیفیت سازوکار بیمارستان خود را بهبود داده یا ارتباط داخلی را برای کارکنان خود راحت‌تر کنید می‌توانید برای خرید سیستم اینترکام اقدام کنید.

این سیستم را می‌توانید از فروشگاه‌های حضوری یا اینترنتی تهیه کنید تنها نکته مهم به‌هنگام خرید توجه به معتبر بودن فروشگاه مد نظر است.

۵/۵ (۲ نظر)
این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب برگزیده

انتقال صوت در بستر شبکه

انتقال صدا در بستر شبکه

نگاهی جامع بر تکنولوژی‌های برجسته انتقال صدا در بستر شبکه در دنیای مدرن ارتباطات، انتقال صدا در بستر شبکه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ارتباطی شناخته می‌شود. این فرآیند به کمک تکنولوژی‌های متعددی صورت می‌گیرد که در این بخش به برخی از آنها پرداخته می‌شود: VoIP (Voice over Internet Protocol

مشاهده مطلب »
سیستم مادر ساعت (ساعت مرکزی)

سیستم مادر ساعت ایرانی

سیستم مادر ساعت تکنولوژی است که وجود آن در سازمان­‌های زیادی توصیه می­‌شود. زیرا هماهنگ­ بودن زمان در یک مجموعه موجب بالارفتن سرعت کار و منظم­ ماندن تمام اعضای تیم خواهد شد. اما با توجه به اینکه ویژگی­‌های این تکنولوژی در موارد گفته­ شده خلاصه نمی­‌شود، در این مقاله با

مشاهده مطلب »

نرم‌ افزار پیجینگ

نرم‌افزار پیجینگ (Paging Software)، ابزار کلیدی در کنترل ارتباطات، به عنوان پلی میان شما و تمامی تجهیزات ارتباطی‌تان عمل می‌کند، از جمله بلندگوها (Speakers)، اینترکام‌ها (Intercoms)، آمپلی‌فایرها (Amplifiers)، میکروفون‌ها (Microphones) و تلفن‌های صنعتی (Industrial Telephones). این نرم‌افزار تحت شبکه، ارتباط یک‌طرفه اما گسترده‌ای را فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد تا

مشاهده مطلب »
×