سریر شبکه

تجهیزات مخابراتی

معرفی انواع سیستم پیجینگ تحت شبکه؛ کاربردها و مزایا

انواع سیستم‌های پیجینگ

سرفصل‌های مطلب

سیستم صوتی تحت شبکه، مفهوم جدیدی نیست. اشکال قدیمی آن را در مساجد و مدارس دیده‎ایم که به شکل آنالوگ پیاده‎سازی شده‎اند. اما این روزها میزان امکاناتی که می‎خواهیم به مراتب بیشتر شده. امکان زمان‎بندی پیام، پخش صدای باکیفیت و رسا، امکان زون‎بندی و … از جمله‎ی این موارد است. در این نوشته از سریر ویپ قصد داریم با انواع این سیستم‎ها که شامل سیستم پیجینگ اداری، سیستم پیجینگ بیمارستان، سیستم پیجینگ فروشگاهی، پیجینگ مساجد، پیجینگ کارخانه، … و کاربردشان بیشتر آشنا شویم.

سیستم صوتی تحت شبکه چیست؟

سیستم صوتی تحت شبکه نوعی سیستم ارتباط شنیداری است که از آن برای پخش پیام‎های صوتی در محیط‎های باز یا سرپوشیده استفاده می‏‌شود. احتمالا شما هم با انواع ساده‎ی سیستم صوتی تحت شبکه در مدارس و دانشگاه‎ها و انواع پیچیده‎ی آن در فروشگاه‎های زنجیره‎ای، کارخانه‎ها، بیمارستان‎ها و ادارات مواجه شده‎اید. این سازوکار به مدیریت کمک می‎کند تا بتواند پیغام‎های صوتی مانند اطلاعیه، پیج‎کردن افراد، موسیقی و … را با سهولت بیشتری به گوش افراد حاضر در آن مکان برساند. سیستم پیجینگ از گذشته تا کنون، شکل‎های مختلفی را به خود دیده است.

نرم‎افزار پیجینگ تحت شبکه

این روزها استفاده از سیستم صوتی تحت شبکه رایج شده. با استفاده از این سیستم‎ها می‎توان کنترل به مراتب بیشتری را روی امکانات تجربه کرد. برای مثال شما می‎توانید مشخص کنید که کدامیک از اسپیکرهای تحت شبکه فعال و کدامیک غیرفعال باشند. همچنین می‎توانید زون‎های بسیاری را تعریف کنید و برای هر یک پیغام صوتی متفاوتی در نظر بگیرید.

پیجینگ صوتی تحت شبکه در چه مکان‎هایی مورد نیاز است:

  • ادارات
  • بیمارستان‎ها
  • فروشگاه‎های بزرگ زنجیره‎ای
  • مساجد
  • درون شهری
  • کارگاه‎ها
  • پاساژ‎ها و مراکز تجاری
  • مدارس

در ادامه قصد داریم تا استفاده از پیجینگ تحت شبکه در اماکن مختلف را با یکدیگر بررسی کنیم. پیشنهاد می‎کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

صوتی اداری تحت شبکه

پیجینگ اداری

ادارات، سازمان‎ها، بانک‎ها و … همواره نیاز به پیجینگ اداری دارند. سیستم پیجینگ اداری نسبت به انواع آنالوگ دارای امکانات و قابلیت‎های بیشتری است. برای مثال می‎توان کنترل کرد که در بخشی از سازمان یک فایل صوتی موسیقی و در بخش یا طبقه‎ای دیگر، پیج یک شخص صورت گیرد.

پیجینگ اداری که اغلب با نام سیستم صوتی اداری شناخته می‏‌شود، یک ابزار موثر و کارآمد در ارتباطات داخل سازمان است و از تعدادی اسپیکر، آمپلی‎فایر، دستگاه مرکزی و … تشکیل شده. از این سیستم برای پخش اطلاعیه‎ها، موسیقی، پیج‎کردن افراد، پخش اذان و مواردی از این قبیل استفاده می‏‌شود.

سیستم صوتی اداری چه مزایایی دارد؟

پیجینگ اداری تحت شبکه به واسطه‎ی همین قابلیت تحت شبکه بودن، سرعت انتقال صوت بیشتری داشته و محیط امن‎تر و کارآمدتری را نسبت به سیستم آنالوگ ایجاد می‎کند. پیچیدگی‎ کمتر این سیستم‌ها، راه‎اندازی سیستم صوتی اداری و گسترش آن را آسان‎تر کرده است.

همچنین در سیستم‎های آنالوگ صدایی که از تمام اسپیکرها خارج می‏‌شد، یکسان بود. اما در نوع تحت شبکه شما می‎توانید تعیین کنید که در یک اسپیکر موسیقی و در اسپیکر دیگر یک اخطار یا هر چیز دیگری پخش شود.

فرق سیستم پیجینگ اداری تحت شبکه با سیستم صوتی اداری آنالوگ چیست؟

مهم‎ترین فرق سیستم پیجینگ اداری تحت شبکه با سیستم آنالوگ در نوع کابل‎کشی آن‎هاست. در سیستم آنالوگ از کابل مسی و سیم زوج استفاده می‏‌شود. اما در سیستم صوتی اداری تحت شبکه انتقال صوت با کابل‎های cat5 و cat6صورت می‎گیرد که سرعت به مراتب بالاتری دارد.

همچنین برای خرید سیستم صوتی اداری، اگر کابل‏‎کشی شبکه داشته باشید، نیازی به کابل‎کشی برق نخواهید داشت. به این خاطر که اسپیکر‌ها دارای توان ۵ وات تا ۵۰ وات بوده و از قابلیت poe پشتیبانی می‎کنند.

اجزای تشکیل‎دهنده‎ی پیجینگ اداری چیست؟

  • بلندگوی تحت شبکه یا آنالوگ
  • آمپلی‎فایر تحت شبکه
  • کابل برق/ شبکه
  • ابزار پیجینگ (میکروفن، تلفن رومیزی، نرم‎افزار تلفنی)

نحوه محاسبه قیمت پیجینگ اداری تحت شبکه به چه صورت است؟

شما به ۲ روش می‎توانید قیمت سیستم صوتی اداری تحت شبکه را برآورد کنید:

حالت اول: اگر زیرساخت شبکه در فضای اداری وجود داشته باشد، با توجه به فضای موجود تنها نیاز به کابل شبکه و اسپیکر ip که با نام اسپیکر تحت شبکه هم شناخته می‏‌شود، خواهید داشت.

حالت دوم: اگر زیرساخت شبکه موجود نباشد، آنگاه تجهیزات مورد نیاز با توجه به فضای موجود شامل کابل برق، آمپلی‎فایر تحت شبکه و مرکز برای راه‎اندازی نرم‎افزار سیستم صوتی تحت شبکه است.

با توجه به این که در حالت دوم هزینه برای کابل برق زیاد خواهد بود در نتیجه بایستی بودجه‎ی بیشتری را در نظر بگیرید.

سیستم صوتی بیمارستانی تحت شبکه

پیجینگ بیمارستان تحت شبکه

پیجینگ بیمارستان یک سامانه‎ی ارتباطی داخلی است که در بیمارستان‎ها و مراکز درمانی برای ایجاد ارتباط بین کارکنان، اعلام اطلاعیه‎ها، پیج‎کردن افراد، پخش موسیقی و … مورد استفاده قرار می‎گیرد؛ مهم ترین بخش پیجینگ بیمارستان، اینترکام اتاق عمل است. در گذشته از انواع آنالوگ این سیستم استفاده می‏‌شد اما این روزها با رواج استفاده از شبکه، سیستم صوتی بیمارستانی تحت شبکه به وجود آمده است.

سیستم صوتی تحت شبکه بیمارستانی چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که فضای بیمارستان و افراد حاضر در آن از حساسیت زیادی برخوردارند، به همین خاطر بایستی در انتخاب پیج بیمارستانی دقت فراوانی به خرج داد. از مزیت‎های اصلی خرید سیستم صوتی بیمارستانی تحت شبکه می‎توان به کنترل مداوم صدای زون‎ها و بلندگوها، قابلیت پخش صدای HD، سرعت بالای انتقال صوت، محیط امن‎تر و کارآمدتر، کاهش نویز و … اشاره کرد.

یکی از نکاتی که بایستی به آن توجه زیادی داشت این است که در بیمارستان‎ها، کلینیک‎ها و داروخانه‎ها روزانه صدها نفر از بیمار و مراجعه‎کننده گرفته تا پزشک، پرستار و کارمند در حال رفت‎وآمد هستند. یک سیستم پیجینگ می‎تواند تاثیر بسیار زیادی روی افزایش هماهنگی و ایجاد ارتباطات موثر داشته باشد.

برای مثال کارکنان می‎توانند با استفاده از میکروفن بیمارستانی نیاز به ارتباط مستقیم کم‎تری داشته باشند. همچنین انواع بلندگوی بیمارستانی که زون‎بندی‎های مختلفی هم دارد می‎تواند منجر به ایجاد یک سیستم پیجینگ مناسب شود. همچنین امکان فراخوانی پرستار از اتاق‎های ایزوله‌شده توسط بیمار نیز فراهم خواهد شد.

فرق سیستم صوتی بیمارستانی تحت شبکه با نوع آنالوگ آن چیست؟

در بیمارستان به خاطر ضرورت ساختار آن نیاز است که همواره پیام‎ها با سرعت بالا و در بستری امن و مطمئن مخابره شوند. به همین خاطر سیستم احضار پرستاری بیمارستانی و پیج بیمارستانی بایستی از آخرین تکنولوژی‎ها بهره ببرند. لذا لازم است که از آخرین تکنولوژی‎های نو ظهور در این زمینه استفاده شود. یکی از مهم‎ترین آن‎ها کابل شبکه است که تاثیر بسیار زیادی روی این سرعت خواهد داشت. در پیجینگ تحت شبکه بیمارستانی از کابل‎های cat5 و cat6 استفاده می‏‌شود. این در حالی است که در سیستم‎های آنالوگ از سیم مسی یا زوج‎به‎هم‎تابیده استفاده می‏‌شد که سرعت به مراتب پایین‎تری داشت.

اجزاء تشکیل‎دهنده‎ی سیستم پیجینگ بیمارستانی تحت شبکه چیست؟

  • اینترکام
  • اسپیکر
  • میکروفن
  • صفحه‎نمایش Corridor
  • آمپلی‎فایر
  • سیستم احضار پرستار

نحوه محاسبه قیمت پیجینگ بیمارستانی

محاسبه‎ی قیمت سیستم صوتی بیمارستانی به ۲ عامل بستگی دارد. این که در فضای بیمارستان کابل‎کشی و تجهیزات شبکه وجود داشته باشد، تاثیر بسیار زیادی روی کاهش قیمت خواهد داشت. اگر در بیمارستان تجهیزات شبکه وجود داشته باشد، تنها چیزهایی که بایستی خریداری کنید کابل شبکه و اسپیکر و بلندگو بیمارستانی است. در غیر این صورت بایستی کابل برق، آمپلی‎فایر و مرکز جهت راه‎اندازی سیستم صوتی خریداری شود.

نحوه زون‎بندی پیجینگ بیمارستانی چیست؟

زون‎بندی سیستم پیجینگ بیمارستانی تحت شبکه یا دسته‎بندی بلندگوی بیمارستانی از طریق نرم‎افزاری که تولید شرکت سامانه پیجینگ سریر است انجام می‏‌شود. با استفاده از این نرم‎افزار می‎توان تعداد زون‎بندی‎های را تا ۵۰ عدد افزایش داد و برای هر کدام از این زون‎ها می‎توان به طور جداگانه پیجینگ را انجام داد.

سیستم صوتی فروشگاهی تحت شبکه

پیجینگ فروشگاهی

پیجینگ فروشگاهی سازوکاری است که در فروشگاه‎های بزرگ همچون:

  • فروشگاه‎های زنجیره‎ای
  • رستوران‎های چندطبقه‌ای
  • مال‎ها
  • داروخانه‎ها
  • مراکز خرید بزرگ

و … مورد استفاده قرار می‎گیرد. در پیجینگ تحت شبکه فروشگاهی این امکان وجود دارد تا پیغام‎های صوتی به طور زنده یا زمان‎بندی شده پخش شوند. همچنین یک فایل موسیقی می‎تواند به طور مداوم در کلیه‎ی زون‎ها فعال باشد. با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به کار کردن با پیجینگ آنالوگ پیچیده نیست و هم کارمندان و هم مشتریان می‎توانند تجربه‎ی به مراتب منظم‎تر و آسان‎تری را داشته باشند.

پیجینگ فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که این سیستم‎ها از تجهیزات پیشرفته‎تری مانند آمپلی‌فایر فروشگاهی تحت شبکه، کابل‎های خانواده‎ی cat و … استفاده می‎کنند به همین خاطر طبیعی است که سرعت انتقال صوت و مخابره‎ی پیام بسیار بیشتر باشد. همچنین با استفاده از این سیستم‎های تحت شبکه امنیت و کارایی بیشتری تجربه می‏‌شود.

فرق سیستم صوتی فروشگاهی تحت شبکه با نوع آنالوگ در چیست؟

در سیستم صوتی تحت شبکه شما با امکانات و قابلیت‎های بیشتری مواجه هستید و در مقابل اپراتور پیجینگ نیز نیازی به درگیر شدن با پیچیدگی‎ها نخواهد داشت. یکی از مهم‎ترین تفاوت‎های میان این دو رویکرد، استفاده از تجهیزات متفاوت است. برای مثال شما در نوع آنالوگ از کابل‎هایی همچون زوج‌به‎هم‎تابیده یا کابل مسی استفاده می‎کنید. این در حالی است که در سیستم‎های تحت شبکه از کابل‎های پیشرفته‎تری همچون cat5 و cat6 استفاده می‏‌شود که سرعت به مراتب بالاتری دارد.

نکته‎ی دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که وقتی کابل‎کشی شبکه انجام شده باشد، نیازی به کابل‎کشی برق نیست. به این خاطر که اسپیکرهایی که برای سیستم صوتی فروشگاهی استفاده می‏‎شود اغلب می‎توانند با همین کابل‎های شبکه تغذیه شوند چون که توان آن‎ها بین ۵ تا ۵۰ وات بوده و از قابلیت poe نیز برخوردارند.

اجزاء پیجینگ تحت شبکه فروشگاهی چیست؟

اصولا یک سیستم پیجینگ ip فروشگاهی شامل تجهیزات زیر است:

  • اینترکام
  • اسپیکر
  • میکروفن
  • نمایشگر
  • آمپلی‎فایر
  • چراغ‎های هشداردهنده

نحوه محاسبه قیمت سیستم پیجینگ فروشگاهی

برای محاسبه قیمت اگر تجهیزات شبکه در فروشگاه موجود باشد آنگاه تنها نیاز به کابل شبکه و تعدادی بلندگوی فروشگاهی و آمپلی‎فایر فروشگاهی خواهید داشت. همچنین نرم‌افزار پیجینگ فروشگاهی نیز برای‎تان ضروری خواهد بود. اما اگر از قبل تجهیزات شبکه در فضای مدنظر وجود نداشته باشد، آنگاه بایستی علاوه بر کابل و آمپلی‎فایر تحت شبکه، مرکز راه‎اندازی نرم‎افزار سیستم صوتی را نیز خریداری کنید و به همین خاطر هزینه‎های‎تان کمی افزایش خواهد یافت.

چرا باید از سیستم پیجینگ فروشگاهی استفاده کرد؟

اگر شما هم صاحب یک فروشگاه زنجیره‎ای، مال، مرکز خرید، رستوران و … هستید، پیشنهاد می‎کنیم که به جای استفاده از سیستم‎های پیجینگ قدیمی از  سیستم صوتی تحت شبکه فروشگاهی استفاده کنید. از جمله مزایای آن می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش هماهنگی کارکنان: یکی از کاربردهای اصلی سیستم پیجینگ ip در فروشگاه هماهنگ کردن کارکنان است. شما می‎توانید برای فراخوانی کارمندان خود یک پیغام ساده را توسط اپراتور به یک یا چند زون ارسال کنید. انجام این کار بدون نیاز به کار با سیستم‎های پیچیده انجام خواهد شد.

رضایت بیشتر مشتری: علاوه بر این که پخش موسیقی و اعلان‎های مختلف مانند انواع تخفیفات و پیشنهادات برندهای مختلف می‎تواند راهنمای خوبی برای مشتریان باشد، شما می‎توانید از سیستم صوتی فروشگاهی برای جلوگیری از ایجاد صفوف طولانی نیز بهره ببرید. در واقع وقتی مشتری سفارش خود را به شما می‎دهد، شما می‎توانید کمی بعد، اقدام به پیج کردن وی جهت تحویل سفارش کنید و به این ترتیب از انتظار بیش از حد مشتری نیز جلوگیری خواهد شد.

نصب و کاربری آسان: با استفاده از پیجینگ تحت شبکه دیگر نیازی به زون‎بندی دستی، سیم‎کشی‎های پیچیده و گیج‎کننده و ابزارهای مکانیکی متعدد نیست. شما می‎توانید با سیستم پیجینگ تحت شبکه سریر شبکه (سریر ویپ) و نرم‎افزار پیجینگ فروشگاهی بستر مناسب جهت پیجینگ را فراهم کنید. همچنین اپراتور پیجینگ نیز نیاز به داشتن مهارت‎های خاص نخواهد بود و صرفا با چند دکمه‎ی ساده می‎تواند به وظایف خود رسیدگی کند.

سیستم پیجینگ مسجد تحت شبکه

پیجینگ مساجد تحت شبکه

یکی از نیازمندی‎های اساسی در مساجد، حسینیه‎ها و مهدیه‎ها، پخش اذان و دعا در ساعات مشخص است. خرید سیستم صوتی پیجینگ مساجد در این زمینه نیز تا حد بسیار زیادی کارگشا خواهد بود. برای مثال با استفاده از سامانه اذان‎گو تحت شبکه مسجد می‎توان مشخص کرد که در چه ساعتی اذان یا دعای خاص پخش شود و دیگر نیازی به تنظیم دستی آن نخواهد بود. از قابلیت صدای خودکار می‎توان برای پخش پیام حین ورود مردم یا میهمانان نیز استفاده کرد.

سیستم صوتی تحت شبکه مسجد چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که پیام‎های صوتی و اعلان‎های مساجد بخش قابل توجهی را پوشش می‎دهند (برای مثال یک محله) به همین خاطر امنیت یکی از نکات اساسی است. با خرید سیستم صوتی پیجینگ مساجد تحت شبکه می‎توانید این امنیت و کارامدی را در اختیار داشته باشید. همچنین با توجه به نوع کابل و تجهیزاتی که در این سیستم‎ها وجود دارد، سرعت انتقال نیز بسیار بالا خواهد بود.

فرق سیستم صوتی تحت شبکه مسجدی با نوع آنالوگ چیست؟

مساجد به خاطر ساختار قدیمی خود اغلب از نوع آنالوگ استفاده می‎کنند. سیستم صوتی آنالوگ جای گسترش ندارد و در صورت بروز هرگونه خرابی، عیب‎یابی آن بسیار مشکل است. این در حالی است که پیجینگ مساجد تحت شبکه قابلیت گسترش داشته و کار با آن‎ها و خطایابی‎شان بسیار ساده‎تر است. تفاوت مهم اما در نوع کابل است. در نوع آنالوگ از کابل مسی و زوج‎به‎هم‎تابیده و در نوع تحت شبکه از کابل‎های cat5 و cat6 استفاده می‏‌شود.

اجزای تشکیل‎دهنده‎ی سیستم صوتی تحت شبکه مسجدی چیست؟

پیجینگ مساجد تحت شبکه را می‎توان یکی از ساده‎ترین انواع سیستم‎های صوتی دانست. اجزای این سیستم شامل موارد زیر است:

  • بلندگو مسجدی آنالوگ یا ip
  • آمپلی‎فایر
  • کابل برق و کابل شبکه
  • ابزار پیجینگ شامل میکروفن، تلفن رومیزی و نرم‎افزار تلفنی

نحوه محاسبه‎ی قیمت

اصولا به سبب سادگی سیستم پیجینگ مساجد، هزینه‎ی مورد نیاز برای انجام آن کم است. اگر تجهیزات شبکه در مسجد موجود باشد آنگاه هزینه به مراتب کمتر هم خواهد بود. به این خاطر که تنها چیزی که احتیاج دارید کابل شبکه و اسپیکر ip است. اما اگر تجهیزات شبکه موجود نیست بایستی کابل برق، آمپلی‎فایر تحت شبکه و مرکزی برای راه‎اندازی نرم‎افزار پیجینگ در نظر بگیرید.

نحوه خرید سیستم صوتی پیجینگ مساجد

خرید سیستم صوتی تحت شبکه مسجد کار آسانی است. کافی است که وارد سایت سریر ویپ شده و با ما کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

چرا باید از سیستم اذان‎گوی تحت شبکه استفاده کنیم؟

امکان کنترل از راه دور: متولی مسجد می‎تواند کنترل از راه دور روی عملکرد سیستم پیجینگ داشته باشد. برای مثال برای پخش اذان صبحگاهی.

امکان هماهنگی بخش‎های مختلف: اگر مسجد بسیار بزرگ باشد، آنگاه برای هماهنگی بین بخش‎های مختلف نیاز به یک سیستم صوتی است که از طریق پیجینگ تحت شبکه می‎توان این نیاز را فراهم کرد.

کیفیت و سرعت بالای پیغام‎های صوتی: پخش مداحی و موسیقی در مساجد رواج زیادی دارد. یک سیستم صوتی خوب تحت شبکه می‎تواند این فایل‎های صوتی را با کیفیت بالا به گوش مخاطب برساند.

سیستم صوتی شهری تحت شبکه

سیستم پیجینگ شهری تحت شبکه

پیجینگ تحت شبکه شهری اصولا توسط شهرداری‎، راهداری و در اماکن عمومی استفاده می‏‌شود. این سیستم‎ها اصولا برای پخش هشدارهای اضطراری، انواع اعلان‎ها، پخش اذان و … در فضای گسترده مورد استفاده قرار می‎گیرد. پیجینگ تونل، سیستم صوتی آزادراه و سیستم صوتی اتوبان نیز از انواع دیگر آن هستند که صحت کارکرد آن‎ها حتی می‎تواند روی حفظ جان انسان‎ها تاثیر داشته باشد.

از سیستم صوتی شهری تحت شبکه اصولا برای انتقال پیام‎های هشداری فوری که به جان انسان‎ها مرتبط است استفاده می‎شود. به همین خاطر سرعت بالا و کیفیت خوب‎شان از اهمیت زیادی برخوردار است. تا دهه‎ی پیش اصولا سیستم صوتی شهری ip مطرح نبود بلکه همه‎ چیز به شکل آنالوگ طراحی می‎شد. آنالوگ بودن منجر به پیچیدگی‎های زیاد و پرهزینه می‌شود. اما این روزها به واسطه‎ی حضور پیجینگ تحت شبکه، می‎توان سیستم‎های صوتی تا این حد بزرگ را به راحتی پیاده‎سازی کرد و آن را توسعه داد.

سیستم صوتی تحت شبکه شهری چه مزایایی دارد؟

با توجه به اهمیت پیام‎های اضطراری خصوصا در تونل‎ها و آزادراه‎ها، نیاز است که سیستم صوتی از سرعت و امنیت کافی برخوردار باشد. پیجینگ تحت شبکه شهری این امنیت و کارایی را فراهم می‎کند. اپراتور می‎تواند خیلی سریع و بدون نیاز به درگیر شدن با نرم‎افزار و سخت‎افزار، پیام را پخش نماید.

فرق سیستم صوتی تحت شبکه شهری با نوع آنالوگ چیست؟

دیگر زمان استفاده از کابل‎های مسی و زوج‎به‎هم‎تابیده که در سیستم‎های آنالوگ مورد استفاده قرار می‎گرفت، به پایان رسیده است. تفاوت سیستم صوتی تحت شبکه با نوع آنالوگ در همین موضوع است. این روزها تنها از کابل‎های cat5 و cat6 در سیستم صوتی شهری تحت شبکه استفاده می‏‌شود تا سرعت به مراتب افزایش یابد.

اجزای تشکیل‎دهنده‎ی سیستم صوتی تحت شبکه شهری چیست؟

در سیستم صوتی شهری ip نیاز به قطعات مختلفی است که در اینجا مهم‎ترین آن‎ها را نام‎ خواهیم‎ برد:

  • اینترکام
  • آمپلی‎فایر
  • اسپیکر
  • میکروفن
  • نمایشگر

نحوه محاسبه‎ی قیمت

برای محاسبه‎ی قیمت سیستم صوتی شهری ip بایستی به تجهیزات مورد نیاز توجه کرد. برای مثال اگر در تجهیزات مورد نیاز کابل برق وجود داشته باشد، هزینه‎ها به نسبت افزایش می‎یابد.

در واقع اگر تجهیزات شبکه موجود باشد، شما تنها به کابل شبکه و اسپیکر ip نیاز دارید. اما در صورت عدم وجود تجهیزات شبکه بایستی کابل برق و شبکه، آمپلی‎فایر ip و مرکز برای راه‎اندازی سیستم نرم‎افزاری صوتی را تهیه کنید که منجر به افزایش هزینه‎ها خواهد شد.

نحوه خرید سیستم صوتی پیجینگ شهری

اگر قصد خرید پیجینگ شهری تحت شبکه دارید، پیشنهاد می‎کنیم که به بخش فروشگاهی سریر شبکه مراجعه کرده و با جزئیات بیشتر آشنا شوید. همچنین اگر نیاز به راهنمایی داشته باشید، می‎توانید به طور رایگان با ما تماس بگیرید.

چرا باید از سیستم پیجینگ تحت شبکه شهری استفاده کنیم؟

سیستم پیجینگ شهری کاربردهای فراوانی دارد و می‎تواند برای مواردی همچون اعلام پیام مربوط به شرایط اضطراری، پخش موسیقی، پخش اخبار مهم روز، تبلیغات و … مورد استفاده قرار گیرد. همچنین استفاده از آن‎ها در تونل‎ها و آزادراه‎ها نیز رایج است. اما مزیت استفاده از این سیستم‎های تحت شبکه چیست؟

امکان طراحی و تنظیم سریع و مجزای بلندگوها: سیستم پیجینگ شهری تحت شبکه به این خاطر که پیچیدگی‎های سخت‎افزاری بسیار کمتری دارد، در نتیجه هیچ تاثیری روی زیبایی شهر نخواهد داشت و می‎توان به راحتی آن را گسترش داد.

اعلان سریع اخطارها: این مسئله خصوصا درمورد پیجینگ تونل و سیستم صوتی اتوبان و آزادراه‎ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. شهرهای پرترافیک همواره نیاز به سیستم صوتی قدرتمندی دارند که بتوانند خیلی سریع اخطارها را به گوش شهروندان برسانند.

هزینه‎ی کم و کاربری آسان: یکی دیگر از مزایای خرید پیجینگ شهری برای شهرداری‎های مختلف این است که قیمت این سیستم‎ها نسبت به انواع آنالوگ کمتر است و علت این اتفاق، کمتر بودن سخت‎افزار و نصب آسان آن است. همچنین برای کار با سیستم صوتی شهری ip اپراتور نیازی به یادگیری خاصی نخواهد داشت و با چند دکمه می‎تواند کار خود را به انجام برساند.

سامانه پیجینگ کارگاهی تحت شبکه

پیجینگ کارگاهی تحت شبکه

با بزرگ‌شدن ساختار کارگاه‎ها هماهنگ‎ساختن کارکنان و اعلام اخطارها و هشدارها به یکی از مهم‎ترین نیازها تبدیل شد. سیستم صوتی تحت شبکه کارگاهی این نیاز را مرتفع می‎کند. استفاده از این سیستم می‎تواند تاثیر بسیاری روی صرفه‎جویی در زمان داشته باشد و حتی در حفظ جان و سلامتی کارکنان نیز موثر است. سیستم پیجینگ کارگاهی می‎تواند میزان کارایی و بهره‎وری را افزایش داده و به طور کلی کلیه‎ی فعالیت‎ها را تسهیل گرداند.

از جمله کارهایی که یک سیستم پیجینگ کارگاهی انجام می‎دهد می‎توان به اعلام هشدار در شرایط اضطراری، پخش پیام، پخش اخبار، اعلام ساعت، اعلام ساعت و مکان برگزاری رویدادها، پیج‎کردن کارکنان مختلف و … اشاره کرد. این روزها سیستم صوتی تحت شبکه در کارگاه‎ها مورد استفاده قرار می‎گیرد که نسبت به انواع آنالوگ آن دارای امکانات، کنترل و قابلیت‎های بیشتری است.

سیستم صوتی تحت شبکه کارگاهی چه مزایایی دارد؟

سیستم‎های صوتی تحت شبکه‎ می‎توانند به ایجاد ارتباط امن و سریع بین کارکنان بینجامد. با استفاده از یک سیستم صوتی کارگاهی ارزان می‎توان هشدارها را بدون اتلاف وقت به گوش افراد رساند. همچنین امکان زمان‎بندی برای هشدار نیز وجود خواهد داشت.

یکی از مهم‎ترین مزیت‎های سیستم صوتی تحت شبکه کارگاهی این است که انتقال پیام صوتی در یک فضای امن و سریع انجام می‏‌شود. اصولا انتقال پیام فوری در محیط‎های کارگاهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و خرید سیستم صوتی کارگاهی می‎تواند به این نیاز پاسخ دهد.

فرق سیستم صوتی تحت شبکه کارگاهی با نوع آنالوگ چیست؟

سیستم‎های تحت شبکه اصولا به خاطر سخت‎افزار جدیدتر و ساختار نرم‎افزار پیشرفته‎تر خود انتقال پیام را بسیار سریع‎تر و بهتر از سیستم‎های آنالوگ انجام می‎دهند. همچنین میزان کنترل و برخورداری از قابلیت‎های مختلف نیز بیشتر است.

یکی از مهم‎ترین این تفاوت‎ها در نوع کابل‎کشی است. در سیستم‎های تحت شبکه از کابل‎های cat6 و cat5 استفاده می‏‌شود که سرعت به مراتب بیشتری نسبت به کابل‎های مسی و زوج‌به‎هم‎تابیده دارند که در سیستم‎های آنالوگ مورد استفاده قرار می‎گیرند. همچنین در این سیستم‎ها نیازی به کابل برق نیست بلکه خود کابل شبکه می‎تواند این وظیفه را کابل شبکه بر عهده می‎گیرد. به این خاطر که اسپیکرهای مورد نیاز در محیط‎های کارگاهی اصولا بین ۵ تا ۵۰ وات بوده و از ویژگی peo نیز پشتیبانی می‎کنند.

اجزای تشکیل‎دهنده‎ی سیستم صوتی تحت شبکه کارگاهی چیست؟

مانند سایر سیستم‎ صوتی تحت شبکه، سیستم پیجینگ کارگاهی نیز از قطعات زیر تشکیل شده است:

  • اینترکام
  • آمپلی‎فایر
  • اسپیکر
  • نمایشگر

نحوه محاسبه‎ی قیمت

اگر پیش از این فضای کارگاهی دارای تجهیزات شبکه بوده، تنها چیزی که برای راه‎اندازی سیستم صوتی تحت شبکه به آن نیاز دارید، کابل شبکه و آمپلی‎فایر تحت شبکه است. اما اگر تجهیزات شبکه از قبل در کارگاه موجود نباشد، آن‎گاه بایستی اقدام به تهیه‎ی کابل برق، بلندگوی کارگاهی، آمپلی‎فایر تحت شبکه و مرکز برای راه‎اندازی نرم‎افزار سیستم صوتی کنید.

نحوه خرید سیستم صوتی پیجینگ کارگاهی

اگر قصد خرید سیستم صوتی کارگاهی دارید، می‎توانید با سریر شبکه که یک تولیدکننده سیستم صوتی است، تماس بگیرید. ما بهترین و مقرون‎به‌صرفه‎ترین پیشنهادات را برای شما خواهیم داشت.

چرا باید از سیستم صوتی کارگاهی تحت شبکه استفاده کنیم؟

شما می‎توانید سیستم صوتی تحت شبکه کارگاهی را برای اماکن بسیاری همچون کارگاه‎ها یا کارخانه‎های نساجی، فولادسازی، کارخانه صنایع شیمیایی، حیاط کارخانه‎ها و … استفاده کنید. اما مزیت این سیستم چیست؟

استفاده از این سیستم باعث می‏‎شود که کلیه‎ی پیام‎ها به طور همزمان به تمامی بخش‎های کارگاه و کارخانه برسد. همچنین اگر قصد ارسال پیام به یک بخش خاص را داشته باشید، این امکان برای‎تان فراهم خواهد بود.

با استفاده از سیستم صوتی تحت شبکه می‎توان سیستم را در هر بخشی از ساختمان گسترش داد و محدودیتی وجود ندارد.

سامانه پیجینگ پاساژ تحت شبکه

پیجینگ پاساژ تحت شبکه

حتما شما هم با ورود به پاساژ‎های مختلف شاهد این موضوع بوده‎اید که یک موسیقی پس‎زمینه در حال نواخته شدن است، در حالی که هر چند وقت یکبار، یک پیام تبلیغاتی یا اطلا‎ع‎رسانی نیز صورت می‎گیرد. در واقع سیستم صوتی تحت شبکه این امکان را فراهم کرده است که در بخش‎های مختلف پاساژ فایل‎های صوتی زنده یا زمان‎دار مختلفی پخش شود. در گذشته از سیستم‎های آنالوگ برای این هدف استفاده می‏‌شد که هم پیچیدگی‎های زیادی داشت و اپراتور بایستی از دانش و تجربه‎ی بسیاری برخوردار بود. اما این روزها با سیستم صوتی پاساژ تحت شبکه سریر ویپ این امکان فراهم شده تا بتوان این هشدارها و اطلاع‎رسانی‎ها را در سهولت کامل انجام داد.

سیستم صوتی تحت شبکه پاساژ چه مزایایی دارد؟

مهم‎ترین مزیتی که سیستم صوتی تحت شبکه پاساژ با خود به همراه دارد، امنیت، سرعت بالا و کارآمدی آن است. در این سیستم‎ها دیگر شاهد نویز، کیفیت کم صدا یا تاخیر در اطلاع‎رسانی نخواهید بود.

فرق سیستم صوتی تحت شبکه پاساژ با نوع آنالوگ چیست؟

اصولا در سیستم‎های آنالوگ با مشکلاتی نظیر ایجاد نویز، سرعت کم، نیاز به سیم‎کشی‎های متعدد، کیفیت پایین صدا، عدم امکان کنترل از راه‎ دور، کاربری پیچیده و … مواجهیم. اما در سیستم‎های تحت شبکه این مشکلات به طور کامل برطرف شده. البته این مسئله هم به سخت‎افزار و هم به نرم‎افزار مربوط است. نرم‎افزار پیجینگ پاساژ ساخته شده توسط سریر ویپ، امکانات گسترده‎ای را در جهت کنترل و کاربری ساده‎تر فراهم کرده.

فرق اساسی سیستم صوتی تحت شبکه پاساژ با نوع آنالوگ در نوع کابل است. در سیستم‎های آنالوگ اغلب از کابل‎های مسی و زوج‎به‎هم‎تابیده استفاده می‎‏شد. این در حالی است که سیستم‎های تحت شبکه از کابل‎های cat6 و cat5 استفاده می‎کنند. همچنین از آنجایی که اسپیکرهای موجود در فضای پاساژ‎ها بین ۵ تا ۵۰ وات هستند و از قابلیت peo پشتیبانی می‎کنند در نتیجه نیازی به کابل‎کشی برق هم نیست.

اجزای تشکیل‎دهنده‎ی سیستم صوتی تحت شبکه پاساژ چیست؟

این سیستم‎های صوتی شامل بخش‎های زیر است:

  • اسپیکر
  • اینترکام
  • میکروفن
  • صفحه‎نمایش
  • چراغ‎های هشدار
  • آمپلی‎فایر

نحوه محاسبه‎ی قیمت

برای محاسبه قیمت کافی است به این نکته توجه داشته باشیم که پاساژ از تجهیزات شبکه برخوردار است یا نه. اگر از تجهیزات شبکه برخوردار است، تنها چیزی که نیاز دارید، کابل شبکه و تعدادی اسپیکر ip است. در نتیجه هزینه‎های شما کاهش می‎یابد. اما اگر تجهیزات شبکه موجود نیست، پس قیمت پیجینگ پاساژ کمی بیشتر خواهد شد. به این خاطر که به کابل برق و شبکه، آمپلی‎فایر و مرکز راه‎اندازی نرم‎افزار پیجینگ پاساژ نیاز خواهید داشت.

نحوه خرید سیستم صوتی پیجینگ پاساژ

اگر قصد خرید پیجینگ پاساژ دارید، می‎توانید به سرور شبکه، تولیدکننده‎ی سیستم‎های صوتی تحت شبکه مراجعه کنید.

چرا باید از سیستم صوتی پاساژ تحت شبکه استفاده کنیم؟

همانطور که دیدید، این شکل از سیستم‎های صوتی مزایای بسیاری را با خود به همراه دارند که در اینجا به تعدادی از آن‎ها اشاره خواهیم کرد:

نصب و راه‎اندازی آسان: یکی از مهم‎ترین مزیت‎های سیستم صوتی تحت شبکه پاساژ این است که دیگر نیازی به سیم‎کشی‎های پیچیده نیست و می‎تواند این سیستم را روی بستر اینترنت راه‎اندازی کرد.

ارتباط راحت‎تر با مشتریان: این موضوع که مشتری حین خرید در پاساژ موسیقی گوش دهد و پیام‎های هشدار یا تبلیغاتی را همزمان دریافت کند، در ایجاد حس رضایت وی تاثیر بسیاری خواهد داشت. در واقع شما با خرید پیجینگ پاساژ می‎توانید ارتباط راحت‎تری را رقم بزنید.

راه‎اندازی سیستم صف منظم: سیستم صوتی تحت شبکه پاساژ این امکان را فراهم می‎کند تا بتوان با استفاده از پیجر، نوبت هر مشتری را اعلام کرد و این در افزایش رضایت آن‎ها بسیار موثر خواهد بود.

پیجینگ مدرسه تحت شبکه

بلندگو ارزان مدرسه‎ای که اصولا از نوع شیپوری هم بود، یکی از اولین نمونه‎های سیستم صوتی در مدارس بوده است که همه‎ی ما با آن‎ها مواجه شده‎ایم. اما این شکل از سیستم‎های صوتی اصولا نویز زیادی داشته و صدا را به طور کامل به اطراف نمی‏‌رساند. همچنین تنها کاربرد آن چند برابر کردن حجم صدا بود و نمی‎توانستیم از آن برای پخش پیام‎های زمان‎دار یا حتی قابلیت‎هایی مانند زون‎بندی استفاده کنیم. به همین خاطر این روزها از سیستم‎های پیچیده‎تری به نام سیستم صوتی مدارس در بستر شبکه استفاده می‏‌شود.

با استفاده از این سیستم صوتی تحت شبکه می‎تواند پیام‎های هشداری یا اطلاع‎رسانی را با صدای رسا و باکیفیت به تمامی بخش‎های مدرسه رساند. همچنین از این سیستم‎ها برای هماهنگ‎کردن پرسنل استفاده می‏‌شود. می‎توان در هر کلاس یک اسپیکر مجزا قرار داد به طوری که مدیر یا اپراتور بتواند پیام خود را بدون حضور یا جابجایی به افراد برساند.

سیستم صوتی تحت شبکه مدرسه چه مزایایی دارد؟

از جمله مزیت‎های سیستم صوتی تحت شبکه مدرسه‎ای می‎توان به این نکته اشاره کرد که این سیستم‎ها سرعت و امنیت بالایی دارند. همچنی با تنظیم زون‎بندی می‎توان مشخص کرد که چه فایل صوتی در کدام بخش از ساختمان پخش شود تا از ایجاد مزاحمت برای سایر افراد جلوگیری شود.

فرق سیستم صوتی تحت شبکه مدرسه با نوع آنالوگ چیست؟

تفاوت اصلی در کابل مورد نیاز است. سیستم‎های آنالوگ تنها از کابل مسی و زوج‎به‎هم‎تابیده پشتیبانی می‎کند. در حالی که در سیستم‎های تحت شبکه، از کابل‎های cat5 و cat6  استفاده می‏‌شود که سرعت انتقال داده در آن‎ها بسیار زیاد است. همچنین در سیستم‎های آنالوگ نیازی به کابل برق نخواهید داشت و کابل شبکه این وظیفه را به انجام می‎رساند.

اجزای تشکیل‎دهنده‎ی سیستم صوتی تحت شبکه مدرسه چیست؟

  • بلندگوی ip
  • آمپلی‎فایر
  • کابل برق و شبکه
  • ابزار پیجینگ که شامل میکروفن، نرم‎افزار تلفنی و تلفن رومیزی است

نحوه محاسبه‎ی قیمت

اگر پیش از این در مدرسه تجهیزات شبکه موجود باشد، تنها چیزی که به آن نیاز دارید، کابل برق و تعدادی اسپیکر ip است. اما اگر تجهیزات شبکه موجود نیست بایستی اقدام به خرید کابل برق، آمپلی‎فایر و مرکز جهت راه‎اندازی نرم‎افزار سیستم صوتی تحت شبکه خواهید داشت و هزینه‎های‎تان تا حدی افزایش می‎یابد.

نحوه خرید سیستم صوتی پیجینگ مدرسه

اگر قصد خرید سیستم صوتی مدارس دارید، می‎توانید به سریر ویپ، تولیدکننده سیستم صوتی تحت شبکه مراجعه کنید.

چرا باید از سیستم صوتی مدرسه تحت شبکه استفاده کنیم؟

نصب ساده و پیکربندی آسان: با توجه به فضای مدرسه بهترین سیستم صوتی مدرسه‎ بایستی از حداقل سیم‎کشی‎ها برخوردار باشد. سامانه پیجینگ مدرسه تحت شبکه این سهولت در نصب و پیکربندی را فراهم می‎کند.

هزینه پایین: از آنجایی که مدارس اصولا بودجه‎ی کافی برای تهیه سیستم‎های صوتی درخور را ندارد، در نتیجه سیستم‎های تحت شبکه می‎توانند گزینه‎ی مناسبی برای آن‎ها باشد. به این خاطر که قیمت سیستم صوتی مدارس نسبت به سایر سیستم‎ها به مراتب کمتر است.

ایجاد ارتباط بین همکاران: با استفاده از پیجینگ ip مدرسه می‎توان بین همکاران مختلف، ارتباط موثرتری ایجاد کرد. به طوری که با تنظیم زون‎های مختلف، پیغام‎های صوتی تنها در بخش خاصی به صدا درمی‎آیند و به این ترتیب از ایجاد مزاحمت برای بقیه افراد جلوگیری خواهد شد.

سخن پایانی

ما در این نوشته از سریر شبکه تلاش خود را کردیم تا شما را با سیستم صوتی تحت شبکه آشنا کنیم. همچنین با کاربرد این سیستم در مراکز و اماکن مختلف و تفاوت‎ها و شباهت‎های‎شان نیز آشنا شدیم. اگر شما هم قصد خرید پیجینگ تحت شبکه دارید، پیشنهاد می‎کنیم که وارد بخش فروشگاهی سایت ما شده و یک تماس کوتاه با ما بگیرید تا بهترین گزینه‎های ممکن و هزینه‎ی خرید تجهیزات و راه‎اندازی را با شما در میان بگذاریم.

۰/۵ (۰ نظر)
این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب برگزیده

سیستم پیجینگ چیست؛ اجزای سیستم پیجینگ

سیستم پیجینگ چیست؛ چگونه کار می کند؟

سیستم پیجینگ چیست؟ سیستم پیجینگ چیست؛ سیستمی است که به وسیله‌ی آمپلی‌فایر (Amplifier) صدا را تقویت می‌کند و از طریق بلندگو (Speaker) پخش می‌کند. این سیستم می‌تواند آنالوگ (Analog) یا دیجیتال (Digital) باشد و در بسیاری از موارد از ارتباط بی‌سیم (Wireless Communication) استفاده می‌کند. برای ارتباط بین اجزاء مختلف،

مشاهده مطلب »
توان انواع اسپیکر

توان اسپیکر؛ مهم‌ترین فاکتور سنجش و مقایسه

تعریف و مفهوم توان اسپیکر اسپیکرها، به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی سیستم‌های صوتی، نقش حیاتی در تولید و انتقال صدا به مخاطبان دارند. اما برای فهم بهتر کارکرد آن‌ها، ضروری است که با مفهوم «قدرت اسپیکر» یا «توان اسپیکر» در اسپیکرها آشنا شویم. قدرت یا توان اسپیکر، اغلب با واحد

مشاهده مطلب »
طراحی سیستم پیجینگ

طراحی سیستم پیجینگ

همه ما در جایی صدای اعلامیه‌های پیجینگ را شنیده‌ایم. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که یک سیستم پیجینگ صوتی خوب چگونه طراحی می‌شود و چه عناصری در طراحی سیستم پیجینگ اصولی نقش دارند؟ در این مقاله، ما قصد داریم نه تنها به اهمیت این سیستم‌ها در موقعیت‌های ضروری

مشاهده مطلب »
×