سریر شبکه

تجهیزات مخابراتی

تلفن صنعتی تحت شبکه

تلفن صنعتی تحت شبکه

سرفصل‌های مطلب

شاید تا به حال درباره انواع تلفن صنعتی تحت شبکه چیزهایی شنیده باشید یا نمونه‌هایی از آن‌ها را در مکان‌ها مختلف دیده باشید. تلفن صنعتی به دو صورت آنالوگ و تحت شبکه وجود دارد. امروزه اغلب صنایع به اهمیت تلفن‌های صنعتی تحت شبکه پی برده‌اند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. از این تلفن‌ها برای مکان‌های مختلفی همچون بیمارستان‌ها، آسانسور، پارکینگ‌ها، سکوهای راه‌آهن، کارخانجات، زندان‌ها، ایستگاه‌های پلیس، مترو، استادیوم‌ها، کارگاه‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و محیط‌های بیرون از ساختمان‌ها استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر درباره تلفن صنعتی تحت شبکه بدانید و با کاربردها و انواع آن آشنا شوید، در ادامه این مقاله از گروه تولیدی صنعتی سریر همراه باشید.

کاربرد تلفن صنعتی تحت شبکه

دلایل استفاده از تلفن صنعتی تحت شبکه

مانند سایر تجهیزات شبکه، تلفن‌های صنعتی تحت شبکه نیز کارایی خاص خودشان را دارند و به دلایل مختلفی استفاده می‌شوند. تلفن‌های تحت شبکه در دسته‌های مختلفی همچون تلفن‌های رو میزی و یا بیسیم طبقه بندی می‌شوند. دلایل استفاده از این تلفن‌های صنعتی به شرح زیر است:

  1. قابلیت ضد انفجار بودن
  2. مستحکم در برابر ضربه
  3. مقاوم در برابر گرد و غبار
  4. ضد آب بودن و مقاوم در برابر رطوبت
  5. ضد سرقت بودن به خصوص در محیط‌های باز

 

متریال تلفن صنعتی تحت شبکه

جنس بدنه تلفن‌ صنعتی تحت شبکه معمولاً از آلیاژهای آهن، آلومینیوم و استیل است. جنس بدنه این تلفن‌ها بر اساس محیط مربوطه و کاربرد تلفن انتخاب می‌شود. تلفن‌های گروه صنعتی تولیدی سریر از جنس آلومینیوم و استیل است و در کنار استحکام و جنس متریال عالی، کاربرد بسیاری نیز دارند.

انواع تلفن صنعتی تحت شبکه را از ورق فلزی مرغوب و با استحکام بالا تولید می‌کنند. همچنین ساخت آن‌ها بر اساس استانداردهای روز دنیا بوده و همیشه قبل از ارائه تست‌های مختلفی به لحاظ کیفی روی آن‌ها انجام می‌شود. گاهی تلفن‌های صنعتی را داخل اتاقک کیوسک نصب می‌کنند تا هم حفاظت بهتری از آن‌ها صورت گیرد و هم مانعی برای سر و صدا ایجاد کنند.

 

کیوسک فلزی و آکوستیک

یکی دیگر از تولیدات گروه صنعتی تولیدی سریر، کابین تلفن آکوستیکی برای استفاده در محیط‌های پر نویز داخل و خارج ساختمان است. عایق صوتی تعبیه شده در بین جداره داخلی و خارجی باعث کاهش سطح نویز به میزان بیشتر از ۲۰ دسی‌بل شده است. هود فلزی را می‌توان با ۵ پیچ از کناره‌ها به دیوار نیز متصل کرد. با استفاده از براکت مخصوص همراه کابین، امکان نصب انواع تلفن فراهم شده است.

 

پایه فلزی

گروه صنعتی تولیدی سریر پایه فلزی نیز برای کیوسک‌ها تولید می‌کند. پایه فلزی هود به عنوان میله‌ای مهاری است که دارای صفحه نگهدارنده ۴۰*۴۰ سانتی‎متر بوده و برای نصب روی زمین است. پایه ی هود تلفن، دارای یک صفحه مستطیل شکل می‌باشد که متناسب برای نصب تلفن‌های سریر طراحی شده است ولی می‌توان با توجه به سفارش مشتری برای کاربرد‌های دیگر، بازطراحی و تولید شوند. 

نصب تلفن‌های کار پیچیده‌ای نبوده و کابل‌ها به خوبی در گلندهای فلزی زیر تلفن یا جعبه پشتی آن محافظت می‌شوند. گوشی تلفن صنعتی در قسمت هندست و صفحه شماره‌ها به خوبی مقاوم سازی شده و ضد آب با سطح حفاظتی IP65-IP66 است.

از طرفی تلفن‌های صنعتی گروه سریر همگی دارای گواهینامه اپیل گواهینامه اپیل  (۶۵ ip – 66 ip) هستند. این گواهینامه از طرف شرکت دانش بنیان آزمایشگاه‌های صنایع انرژی (اپیل) اعطا شده است و یک گواهینامه معتبر و مورد تائید شرکت ملی نفت، سازمان ملی استاندارد، شرکت ملی گاز، شرکت توانیر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گمرکات کشور، سازمان غذا و دارو، سازمان تنظیم مقررات رادیویی و … می‌باشد.

منبع تغذیه در تلفن صنعتی تحت شبکه نیز دو مدل دارد که یکی PoE و دیگری مستقل ۱۲ ولتی است. در گوشی‌های تلفن صنعتی، منبع تغذیه ۱۲ ولتی می‌تواند زنگ هشدار و چراغ خطر گردان را نیز پشتیبانی کند.

 

تلفن صنعتی تحت شبکه چگونه کار می‌کند؟

در تلفن صنعتی تحت شبکه از پروتکل SIP استفاده می‌شود و بنابراین خیلی راحت در مراکز تلفن تحت شبکه می‌توان این تلفن‌ها را بکار برد. مراکز تلفن تحت شبکه مانند سیسکو، استریسک، مایتل، الکاتل، الستیکس، ۳CX و هر مرکز تلفنی که از پروتکل SIP پشتیبانی کند، می‌تواند این تلفن‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

تلفن‌های صنعتی تحت شبکه مشابه تلفن‌های صنعتی آنالوگ هستند و تنها تفاوت آن‌ها در مکانیزسم عملکردشان است. تلفن‌های صنعتی تحت شبکه با IP مشخصی در بستر شبکه شناخته می‌شوند. IP برگرفته از عبارت Internet Protocol است و در واقع به نحوه انتقال داده‌ها روی شبکه محلی (LAN) یا شبکه جهانی (WAN) اشاره دارد. در واقع ارسال و دریافت اطلاعات با کمک IP در شبکه صورت می‌گیرد.

برای انتقال صوت روی بستر شبکه نیز از VOIP یا (Voice over IP) استفاده می‌شود. بنابراین تلفن صنعتی تحت شبکه (VOIP Phone) تلفنی است که IP صدای آنالوگ شما را دریافت می‌کند و سپس آن تبدیل به یک بسته دیجیتال کرده و در داخل شبکه، انتقال می‌دهد. مجموعه‌ای از کدهای فشرده سازی صدا برای انتقال صوت در بستر شبکه بکار گرفته می‌شوند و در نهایت موجب انتقال پیام شما می‌شوند.

اجزای داخل تلفن صنعتی تحت شبکه

 

 مشخصات تلفن‌های تحت شبکه گروه تولیدی صنعتی سریر

  • در مدل‌های کایا / کارن / آرکا
  • جنس بدنه آهن / آلومینیوم / استیل
  • پشتیبانی از پروتکل SIP
  • سازگاری با اکثر IP PBX ها
  • مناسب برای استفاده در محیط‌های صنعتی و کارگاهی حذف نویز و اکو
  • دارای هندست ساخته شده از زره پوش فلزی مقاوم
  • دارای کیبورد فلزی استیل
  • دارای سطح حفاظت IP65-IP65
  • مقاومت بیشتری در برابر خرابکاری‌ها
  • امکان افزودن زنگ هشدار و چراغ خطر گردان

 

مزایای استفاده از تلفن صنعتی تحت شبکه سریر ویپ

در زیر با هم برخی از مزایای تلفن‌های صنعتی تحت شبکه را مرور می‌کنیم.

  • هزینه سربار کمتر

تلفن صنعتی تحت شبکه با IP کار می‌کند و به همین خاطر هزینه کمی را فقط بابت خدمات اینترنت برای شما دارد. بنابراین مقرون به صرفه بوده و می‌تواند به سودآوری صنایع و کسب و کارها کمک کند.

  • مقیاس پذیری بیشتر

با این تلفن‌ها بسیار مقیاس پذیرتر از سیستم‌های تلفن سنتی هستند. رابط کاربری مدیریت بصری آن‌ها به شما انعطاف‌پذیری کاملی را برای تخصیص مجوزها به کاربران می‌دهد.

  • صدای با کیفیت بالا

تلفن‌های صنعتی تحت شبکه از صدای HD پشتیبانی می‌کنند و صدای باکیفیتی را مستقیماً از طریق رایانه یا تلفن هوشمند به شما ارائه می‌دهند.

 

خرید تلفن صنعتی باکیفیت

برای خرید تلفن صنعتی تحت شبکه باید فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار دهید که مهمترین آن‌ها کیفیت و مقرون به صرفه بودن آن است. می‌باشد. شما می‌توانید تمامی مدل‌های مختلف این تلفن‌ها را از گروه صنعتی تولیدی سریر که بزرگترین و معتبرترین مجموعه در این زمینه می‌باشد، تهیه کنید. محصولات این گروه صنعتی همگی دارای قیمتی مناسب و گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش ده ساله هستند.

 شما می‌توانید با ثبت سفارش خود از طریق سایت گروه تولیدی صنعتی سریر، انواع تلفن صنعتی تحت شبکه را با قیمت مناسب و ضمانت کیفیت و اصالت کالا خریداری کنید و از بابت کارایی و دوام آن‌ها آسوده خاطر باشید.

۵/۵ (۱ نظر)
این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب برگزیده

دماسنج دیجیتال بیمارستانی

دماسنج دیجیتال بیمارستانی

در دنیای امروزی پزشکی و صنعت، دماسنج‌ها یکی از تجهیزات بسیار مهم و حیاتی به حساب می‌آیند. این دستگاه‌ها از جمله دماسنج دیجیتال بیمارستانی برای اندازه‌گیری دما در انواع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در انواع مختلفی نیز تولید می‌شوند. در ادامه ، به معرفی دماسنج، انواع آن و

مشاهده مطلب »
تلفن صنعتی تحت شبکه بدنه آهن

راهنمای جامع خرید تلفن صنعتی

سرمایه گذاری در یک سیستم تلفن صنعتی قابل اعتماد برای هر محل کار ضروری است. با گزینه‌های بسیار زیادی که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، تعیین اینکه کدام ویژگی‌ها و مزایا برای نیازهای خاص شما مناسب‌تر هستند، دشوار است. خوشبختانه، این راهنمای خرید تلفن صنعتی با بررسی انواع مختلف

مشاهده مطلب »
×