Search

021-71057925

پشتیبانی سریر

سیستم مادر ساعت ایرانی

سیستم مادر ساعت (ساعت مرکزی)

سرفصل‌های مطلب

سیستم مادر ساعت تکنولوژی است که وجود آن در سازمان­‌های زیادی توصیه می­‌شود. زیرا هماهنگ­ بودن زمان در یک مجموعه موجب بالارفتن سرعت کار و منظم­ ماندن تمام اعضای تیم خواهد شد.

اما با توجه به اینکه ویژگی­‌های این تکنولوژی در موارد گفته­ شده خلاصه نمی­‌شود، در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن صحبت در رابطه با کاربردهای ساعت مرکزی، شما را با ویژگی­‌های این محصول آشنا کنیم.

سیستم مادر ساعت تکنولوژی چگونه کار می­‌کند؟

این تکنولوژی که با نام سیستم ساعت مرکزی نیز شناخته می­‌شود، از طریق GPS یا NTP Server امکان تنظیم ­کردن ساعت را در کسب‌­وکارهایی که نیاز به زمان دقیق دارند، فراهم می­‌کند.

از این رو اگر در معرفی این محصول با نام­‌هایی نظیر ساعت روی ntp server، ساعت دیجیتال، ساعت دو طرفه، روان ساعت مرکزی و تابلو ساعت مواجه شدید، توجه داشته باشید که منظور همان سیستم ساعت مرکزی است.

سیستم ساعت مرکزی چه کاربردهایی دارد؟

این سیستم می­‌تواند ساعت را براساس موقعیت جغرافیایی به­‌صورت یک­‌دست و دقیق نمایش دهد. به همین دلیل وظیفه آن در یکسان­ سازی عملکرد تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی خلاصه می­‌شود.

معمولا کسب­‌وکارهایی که تحت هیچ شرایطی نباید دچار تداخل در فعالیت­‌های اجرایی شوند، نیاز زیادی به سیستم مادر ساعت پیدا می­‌کند.

از جمله این بیزینس­‌ها می­توان به ساعت یک طرفه بیمارستانی، ساعت دیجیتال بانکی، رطوبت سنج بیمارستانی و ساعت دیجیتال مسجدی اشاره کرد.

توجه داشته باشید که در تک­ تک کسب­‌وکارهای گفته­ شده، زمان دقیق و یکسان حرف اول را می­زند و کارمندان باید طبق یک زمان مشخص و تعیین­ شده فعالیت­­‌های خود را به اتمام برسانند.

ساعت مرکزی تحت شبکه دارای چه مزیت­هایی است؟

 بزرگ­ترین مزیت این ساعت‌­ها در هزینه­‌هایی است که صرف کابل­‌کشی می­‌شود. زیرا ساعت­‌های مرکزی تحت شبکه از زوج سیم استفاده می­‌کنند و همین موضوع باعث می­‌شود تا از آن­ها به­‌عنوان منبع تغذیه و یک راه جهت ارسال اطلاعات استفاده کنند.

نحوه کار این ساعت­‌ها به گونه­‌ای است که حتی بدون وجود برق، امکان نگه­ داشتن اطلاعات مربوط به زمان تا ۴۳۰۰۰ ساعت درون حافظه آن­ها وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که امکان مانیتورینگ آن­ها از طریق یک سیستم مرکزی موجب شده تا کسب­‌وکارهایی که نیاز به ثبت ساعت ورود و خروج کارمندان خود دارند، بتوانند از آن­ها بهره­مند شوند.

سیستم مادر ساعت چه ویژگی­‌هایی دارد؟

از ویژگی­های این سیستم­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این سیستم­‌ها می­‌توانند ساعت تابستانه و زمستانه را به­ صورت هوشمند تنظیم کنند.
  • سیستم ساعت مرکزی امکان نظارت بر ساعت­‌های زیرمجموعه را هر ۱۲ ساعت فراهم می­‌کند.
  • این تکنولوژی می­‌تواند به­ کمک مادر ساعت و کاملا هوشمند، زمان سایر ساعت­‌ها را شناسایی کند.
  • مسافت ارتباطی بین ساعت­‌ها و مادر ساعت تا ۱۰۰ متر مورد پوشش قرار می­‌گیرد.

جمع­‌بندی

با استفاده از سیستم مادر ساعت، امکان موازی­‌کردن ۱۰۰ ساعت مرکزی بدون نیاز به کابل­‌کشی فراهم می­‌شود. چنین تکنولوژی در بیمارستان­‌ها، مراکز آموزشی، هتل­‌ها، فرودگاه­‌ها و تک­ تک سازمان­‌ها و اداره­‌های بزرگ مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

علت این است که همه کسب‌­وکارهای مذکور نیاز دارند تا زمان را به همه کارمندان و پرسنل به‌­صورت یکسان و دقیق نمایش دهند. به این ترتیب مدیریت ریسک و پیشگیری از بی­نظمی­‌های زیادی توسط این سیستم­‌ها برای صاحبین مشاغل فراهم خواهد شد.

۴.۸/۵ (۵ نظر)
این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب برگزیده

سیستم مادر ساعت (ساعت مرکزی)

سیستم مادر ساعت ایرانی

سیستم مادر ساعت تکنولوژی است که وجود آن در سازمان­‌های زیادی توصیه می­‌شود. زیرا هماهنگ­ بودن زمان در یک مجموعه موجب بالارفتن سرعت کار و منظم­ ماندن تمام اعضای تیم خواهد شد. اما با توجه به اینکه ویژگی­‌های این تکنولوژی در موارد گفته­ شده خلاصه نمی­‌شود، در این مقاله با

مشاهده مطلب »
بدنه تلفن صنعتی آلومینیومی

تلفن صنعتی تحت شبکه بدنه آهن، آلومینیوم یا استیل؟

حتما راجع‌به تلفن صنعتی و کارکردهای آن شنیده‌اید. درحقیقت به سیستمی اطلاق می‌شود که جهت ارسالو‌دریافت داده‌های صوتی به‌کار می‌رود. این سیستم خلاف تلفن صنعتی آنالوگ، قادر است از طریق روتر و مودم به اینترنت متصل گردد و جهش‌های بسیاری را دراین صنعت طی کند. اما موضوعی که در این مقاله

مشاهده مطلب »
اینترکام دو دکمه

اینترکام دو دکمه؛ بررسی جامع اجزا، انواع و کاربردها

سیستم‌های اینترکام دو دکمه تحت شبکه سیستم‌هایی هستند که می‌توان به‌راحتی با آن‌ها ارتباط تلفنی برقرار کرد. درست مانند سیستم‌های تلفنی استاندارد یک فرستنده و یک گیرنده برای برقراری ارتباط دارند. ویژگی منحصر به‌فردشان قابلیت برقراری ارتباط با سیستم‌های گوناگون است و برای انتقال و دریافت اطلاعات از میکروفون‌ها و بلندگوهای

مشاهده مطلب »

سریر

سیستم پیجینگ

نمایش همه محصولات

سیستم های تلفنی

نمایش همه محصولات

ساعت مرکزی نمایشگر...

نمایش همه محصولات