سریر شبکه

تجهیزات مخابراتی

تفاوت اینترکام و تلفن

سرفصل‌های مطلب

تفاوت اینترکام و تلفن

پیش از پرداختن به تفاوت در برقراری ارتباط با اینترکام و تلفن لازم است که به شناخت کافی از سیستم‌های‌ ارتباطی اینترکام برسید؛ به طور کلی امروزه با پیشرفت تکنولوژی در راستای تسهیل و تسریع ایجاد ارتباط‌ در سطح گسترده و همچنین کاستی‌هایی که در ارتباط تلفنی کابلی و آیفون‌ها وجود دارد؛ سبب شده تا اینترکام‌ها به سرعت خود را به روشی مناسب برای ایجاد ارتباط بین مرکز و اپراتورها در اماکن بزرگ صنعتی و غیر صنعتی تبدیل کنند. 

به طور کلی تفاوت سیستم اینترکام و تلفن در نحوه برقراری ارتباط است چرا که در روش اینترکام شما می‌توانید بدون اتصالات مسی و هندست‌ها به تعداد ۲۰ اپراتور نیز دسترسی سریع و همزمان داشته باشید و تفاوت دیگر این دو روش امکان برقراری تماس بین اپراتورها با یکدیگر است.

تفاوت اینترکام با تلفن
تفاوت اینترکام و تلفن

این تفاوت اینترکام و تلفن، سیستم‌های هوشمند برخلاف تلفن‌های سیمی و یا حتی تلفن‌های بیسیم دو اپراتوری که در گذشته رایج بودند، محدودیت در تعداد ارتباط یا دامنه ارتباط را کاهش داده و مرکز پیجینگ یا اپراتور مرکزی می‌تواند با سرعت ارتباط صوتی و حتی تصویری خود با سایر افراد مدنظر را برقرار کند.

نحوه عملکرد اینترکام تحت شبکه

در گذشته ساده‌ترین تلفن‌های بیسیمی که به صورت سیستم اینترکام وجود داشتند گوشی‌هایی بود که روی پایه دستگاه قرار داشتند و با ارسال فرکانس به این پایه‌ها تماس بین دو گوشی بیسیم ایجاد می‌شد و امروزه سیستم‌های تحت شبکه پیشرفته این ارتباط را در سیستمی با اپراتورهای بیشتر و به صورت تماس‌های داخلی به داخلی در فضای هوشمند شبکه ایجاد می‌کنند.

این نوع از اینترکام‌ها به یک واحد مرکزی پردازنده‌ دو هسته‌ای (Daul Core) مجهز هستند و تمام ورودی‌ها و خروجی‌های صوتی و تصویری توسط پروتکل SIP برقرار می‌شوند و بین پنل‌ها و یونیت‌ها ارتباط صوتی سریع و واضحی توسط یک سوویچ برقرار می‌شود.

اینترکام به اپراتور مرکزی این امکان را می‌دهد تا پیام لازم را در زمان کوتاه و به صورت همزمان انتقال دهد و از این طریق ارتباط، کنترل، مشاهده تصویری، صحبت و حتی کنفرانس با اپراتورها را برای مدیریت پیجینگ فراهم می‌کند؛ این سیستم متشکل از بخش‌‌های مختلفی است و اجزاء تشکیل دهنده اینترکام شامل موارد زیر هستند.

  • بلندگو، جعبه تقسیم، کابل، کنسول اپراتور، پایه، چراغ چشمک زن، کنترل پنل و زنگ، آمپلی فایر، سخت افزار دیواری و رومیزی، میکسر و… اجزای اصلی و تشکیل دهنده اغلب اینترکام‌های هوشمند هستند.
تفاوت اینترکام با تلفن
تفاوت اینترکام و تلفن

تفاوت اینترکام تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت نسل هوشمند و آنالوگ در تمامی تجهیزات الکتریکی مشهود است و سیستم‌های ارتباط صوتی و تصویری اینترکام نیز از این قاعده مستثنی نیستند و این وسیله که به منظور ارتباط آسان، سریع و گسترده ایجاد شده در گذشته به صورت آنالوگ و با محدودیت خاصی تولید می‌شد و به مرور سیستم‌های آنلاین و تحت شبکه اینترکام کنترل و ایمنی مدیریت در اماکن مختلف را دوچندان کردند.

از آنجایی که نمونه‌های آنالوگ به سیستم‌های بیسیم و Wifi متصل نمی‌شوند به مراتب قابلیت‌های کمتری دارند اما محدودیت این مدل‌ها در نمونه‌های دیجیتالی که از طریق شبکه هوشمند فعال هستند را مشاهده نمی‌کنید.

به طور کلی سیستم اینترنتی هوشمند در نمونه‌های تحت شبکه جایگزین کابل‌ کشی‌های مسی در اینترکام‌های آنالوگ شده و به این طریق درصد نویز در هنگام ارسال صوت بسیار کاهش یافته و وضوح و سرعت انتقال پیام افزایش می‌یابد.

بلندگوها و آمپلی فایرها نیز از سیستم تحت شبکه بهره می‌گیرند و به این صورت اپراتور مرکزی می‌تواند بدون محدودیت و به آسانی ارتباط صوتی و تصویری دو طرفه‌ای را با تمامی زیر مجموعه خود برقرار کند.

انواع اینترکام تحت شبکه و کاربرد آن‌ها

به زبان ساده تصور کنید که امروزه برای برقراری ارتباط، مدیریت، کنترل و ایجاد امنیت لازم در محیط‌ها بزرگ صنعتی و غیر صنعتی دیگر استفاده از نیروی فردی یا سیستم‌های قدیمی بازدهی کافی را ندارند و به عبارتی منسوخ شده‌اند به این منظور انواع مختلفی از اینترکام‌های تحت شبکه برای استفاده در اماکن مختلف تولید شده‌اند.

اینترکام صوتی: این نمونه که برای تماس‌های سریع و واضح در صنایع فولاد، کارخانه‌های بزرگ و… کاربرد دارد از میکروفون، بلندگو و دکمه اتصال تماس تشکیل شده است.

اینترکام تصویری: این مدل به آیفون‌های تصویری تحت شبکه نیز معروف هستند و امکان کنترل تصویری درب‌های ورودی و خروجی در امکان اداری، مسکونی، هتل‌ها و… را برقرار می‌کنند.

اینترکام با صفحه کلید: در این نمونه وجود صفحه شماره گیری، قابلیت برقراری ارتباط همزمان بین تمامی اپراتورها را داشته و برای ایجاد ارتباط در ارگان‌هایی مانند آتش نشانی، امداد و نجات، فوریت پزشکی و… مناسب است.

اینترکام رومیزی:  به صورت میکروفون‌های رومیزی برای مراکزی مانند بیمارستان کاربرد دارد و به عنوان سیستم پیجینگ در اتاق عمل و یا بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 اینترکام آسانسور: نوع دیگری از اینترکام بیسیم و بدون هندست است که برای ایجاد تماس اضطراری هنگام خطر، در صفحه کلید آسانسور تعبیه می‌شود.

در تفکیک اینترکام Sip می‌توان گفت که نمونه‌های سیمی برای امکان مسکونی کاربرد داشته و نمونه اینترکام بیسیم نیز که ارتباط اینترکام داخلی و اینترکام خارجی را از طریق سیستم وایرلس و ارتباط اینترنتی برقرار می‌کنند در فضاهای بزرگتری مانند اماکن زیر کاربرد دارد.

  • صنایع گازی، پتروشیمی، ساختمان‌های اداری و تجاری، مراکز فرهنگی، هنری، آموزشی، موزه‌ها، هتل‌ها، مراکز درمانی، مراکز امداد و نجات، قطار، هواپیما و…

با استفاده از این سیستم می‌توانید مخابره صوتی و تصویری گسترده و سریعی را ایجاد کنید، امکان انتقال هشدار حریق، مدیریت بدون محدودیت با پرسنل در محیط‌های کاری بزرگ، کنترل و پیجینگ از راه دور، امکان کنترل مانیتور، پشتیبان‌گیری و یا بازیابی داده و حتی تنظیم برنامه زمانبندی شده را خواهید داشت.

بهترین نمونه اینترکام ایرانی

اگر به دنبال خرید اینترکام هستید سریر ویپ از معتبرترین برندهای تولید کننده سیستم اینترکام در ایران است که انواع اینترکام تحت شبکه را توسط متخصصین مجرب و با بهره‌گیری از علم و تکنولوژی روز دنیا تولید و توزیع می‌کند.

گروه تولید صنعتی سریر شبکه ویرا در کنار ارائه بهترین و مجهزترین مدل‌ها، آموزش نصب اینترکام را نیز برای متقاضیان ارائه داده و در حال حاضر با کسب استانداردهای لازم در خصوص ضد انفجار بودن اینترکام‌‌های تولیدی خود، از بهترین تولیدکننده‌های داخلی این سیستم محسوب می‌شوند.

کسب استانداردهای ضد انفجار از فاکتورهای کیفیتی اینترکام‌های گروه صنعتی سریر شبکه ویرا محسوب می‌شود زیرا این سیستم‌ها بنابر محیط کاربردی خود از مقاومت و عملکرد خاصی برخوردار هستند و استفاده از آن‌ها در صنایع و ارگان‌های مختلف و مهم، مستلزم رعایت ایمنی و دارا بودن استاندارد‌های بین‌المللی است.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات لازم در خصوص خرید اینترکام مورد نیاز خود کافی است از طریق تماس تلفنی یا سایت رسمی سریر ویپ با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط برقرار کنید‌.

۵/۵ (۱ نظر)
این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب برگزیده

بهترین برند سیستم پیجینگ

بهترین برند سیستم پیجینگ

قبل از این‌ که به بهترین برند سیستم پیجینگ بپردازیم، بذارید توضیح بدم که سیستم پیجینگ دقیقاً چیست و چه کاربردی داره. سیستم پیجینگ، که ممکنه با نام سیستم اعلان عمومی هم شناخته بشه، یک شبکه ارتباطیه که از طریق صدا پیام‌های مختلفی رو در محیط‌هایی مثل بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها

مشاهده مطلب »
مکالمه با استفاده از سیستم تاکی واکی

واکی تاکی چیست؛ معرفی برند ‌ها و بررسی قیمت

شاید بتوان گفت که واکی تاکی اولین تلفن همراهی بود که ساخته شد. اولین نمونه‎های این دستگاه دارای یک آنتن، یک بلندگو و یک میکروفن بوده. شیوه‎ی کار در واکی‎ تاکی ها به این شکل است که چندین دستگاه می‎توانند از یک کانال رادیویی بهره ببرند اما در هر لحظه

مشاهده مطلب »
سامانه اذان گو تحت شبکه

سرور اذان گو تحت شبکه چیست؟

همانطور که می‌دانید تغییر سبک زندگی از روش سنتی به سمت دیجیتال و هوشمند تمامی ابعاد فردی و اجتماعی را در بر گرفته و جوانب مذهبی و شرعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در این بخش نیز روش‌های سنتی جای خود را به سیستم‌های هوشمندی مانند سیستم پیجینگ

مشاهده مطلب »
×