سریر شبکه

تجهیزات مخابراتی

آمپلی فایر چیست؟ بررسی کاربردها + انواع آن

آمپلی فایر چیست

سرفصل‌های مطلب

آمپلی‌فایر (Amplifier) دستگاهی است که سیگنال‌های صوتی کم‌قدرت را تقویت می‌کند. آمپلی‌فایر تحت شبکه (Network Amplifier) نوعی آمپلی‌فایر پیشرفته است که قابلیت اتصال به شبکه‌های کامپیوتری را دارد. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا از راه دور و از طریق دستگاه‌های متصل به شبکه مانند اینترکام‌های تحت شبکه (Network Intercoms)، تلفن‌های صنعتی تحت شبکه (Industrial Network Phones) یا تلفن‌های عادی تحت شبکه (Network Phones)، کنترل و مدیریت صدا را انجام دهند. این ویژگی برای ارسال پیام‌های اطلاع‌رسانی یا اضطراری در محیط‌های بزرگ مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها یا مراکز تجاری بسیار مفید است.

آمپلی فایر چیست

آمپلی فایر دستگاهی است که کیفیت صدای خروجی را افزایش داده و نویز را رفع می کند. آمپلی فایر به‌‌عنوان یک تقویت‌ کننده صدا عمل می‌کند و در مراکز و مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. شاید دیده باشید که صدای بلند در یک مکان بی‌کیفیت بوده و دارای خش است. این کیفیت صدای کم به عدم استفاده از تقویت کننده مربوط می شود.

احتمالا اکنون تا حدودی پاسخ سوال آمپلی‌فایر چیست را یافته‌اید. آمپلی‌فایر یا تقویت کننده این مشکلات را حل می‌کند. قبل ‌از این ‌که صدا به اسپیکر تحت شبکه ارسال و پخش شود توسط آمپلی فایر تحت شبکه تقویت شده و صدا با کیفیت دو چندان و بدون نویز و قطع و وصلی پخش می‌شود. در ادامه پاسخ کامل و جامع پرسش آمپلی فایر چیست را خواهید یافت.

 

آمپلی فایر تحت شبکه چیست

کارایی آمپلی فایرهای تحت شبکه

یکی دیگر از جاهایی که تقویت کننده کارایی دارد سیستم صوتی خودرو است. هنگامی ‌که روی خودروی خود یک سیستم صوتی نصب می‌ کنید این تقویت کننده ها نیز در کنار آن نصب شده باعث تقویت صدا می ‌شوند درنتیجه صدایی با کیفیت بالا و بدون نویز و بدون قطع و وصلی در خودروی خود می ‌شنوید. این دستگاه باعث می ‌شود تا منبع صدا اندازه قابل ‌توجهی افزایش داده شود. بدون این تقویت کننده ها استفاده از سیستم‌ های صوتی امکان پذیر نیست.

 

 انتخاب تقویت کننده مناسب

سوال بسیاری این است که آمپلی فایر چیست و چگونه کار می‌کند؟ میزان تقویتی که آمپلی فایر باید برای هر دستگاه در نظر بگیرد متفاوت است. برای مثال تقویت کننده ای که برای ماشین استفاده می ‌شود با تقویت کننده ای که برای یک مکان عمومی مانند مدرسه استفاده می شود متفاوت است. هرچه محیط بزرگ‌ تر باشد میزان تقویت ‌کننده بزرگ ‌تر بوده و تقویت کننده قدرتمندتری نیاز است. پس برای انتخاب تقویت کننده مناسب باید متراژ محیط نیز در نظر گرفته شود. اگر تقویت کننده مناسب نباشد زیاد کردن صدای بلندگوها در مکان‌ های بزرگ باعث نویز و بد کیفیت شدن صدا می ‌شود.

 سیستم صوتی بلندگوی سقفی شما با استفاده از آمپلی فایر ماندگاری بیشتری خواهد داشت. اگر تقویت کننده مناسبی نصب نکنید دائماً نیاز است صدای بلندگو را زیاد کنید زیادتر شدن بیش ‌از اندازه صدا در طول زمان موجب پاره شدن بلندگو می ‌شود. پس رعایت این مورد یکی از نکات با اهمیت است. برای اینکه کیفیت بلندگوهای خود را بالا ببرید باید یک تقویت کننده باکیفیت تهیه کنید. موارد دیگری که در خرید تقویت کننده مهم هستند:

 آمپلی فایری که خریداری می‌ کنید باید بتواند خروجی ثابت و قابل ‌اعتمادی ارائه دهد. همچنین میزان نویز کم باشد و شنونده را اذیت نکند. پهنای باند مناسبی داشته باشد. بین سیگنال ‌های ورودی و خروجی درجه مناسبی وجود داشته باشد. باید نسبت بین توان خروجی و توان مصرفی در نظر گرفته شود. همچنین مورد دیگری که در خرید تقویت کننده مهم است قابلیت پخش صدای با کیفیت و تعداد ورودی خروجی است.

 

 آمپلی فایر تحت شبکه

 همان کاربردی که تقویت کننده آنالوگ دارد تقویت کننده تحت شبکه نیز انجام می ‌دهد. با این تفاوت که تقویت سیگنال در تقویت کننده تحت شبکه در بستر شبکه انجام می ‌شود. نام دیگری که تقویت کننده تحت شبکه دارد عبارت‌ اند از تقویت کننده IP ، تقویت کننده VoIP .

خرید تقویت کننده تحت شبکه

آمپلی فایر تحت شبکه با استفاده از بستر شبکه تقویت شده و به سمت خروجی ارسال می ‌شود. خروجی ‌های تقویت کننده تحت شبکه بلندگوهای آنالوگ هستند که با استفاده از توان تقویت کننده تغذیه می‌ شوند. تقویت کننده تحت شبکه در بلندگوهای تحت شبکه یا تغذیه بلندگوی آنالوگ با توان بالا استفاده می شوند. بلندگوی آنالوگ بخاطر اینکه بلندگو های قدیمی هستند توان پایین ‌تری از صدا را تقویت می ‌کنند. با استفاده از تقویت کننده های تحت شبکه می ‌توان این صدا را بیشتر کرد.

 

امکانات آمپلی فایر تحت شبکه

انواع آمپلی فایر تحت شبکه

  1. USB
  2. به‌ صورت زمان‌ بندی شده و هوشمند قابلیت پخش اذان را دارد
  3. AUX
  4. آژیر خطر
  5. زون بندی تا ۶ زون به‌ صورت جداگانه
  6. ولوم مستر صدا
  7. کنترل ولوم به‌ صورت مجزا
  8. تنظیم صدای زیر و بم
  9. افکت اکو، تأخیر صدا و سرعت تکرار صحبت
  10. ولوم کنترل برای صدای یو اس بی ، میکروفن، پیجینگ و ورودی
  11. امکان اتصال به گوشی، لپ‌تاپ ، کامپیوتر و غیره

 

انواع آمپلی فایر

  • برحسب قدرت و توان

تقویت کننده ها با قدرت‌ های مختلف در بازار وجود دارند. می‌ توان از ۱۰ وات تا ۲۰۰۰ وات به بالا برای این نوع تقویت کننده ها در نظر گرفت.

  • از نظر کلاس کاری

آمپلی فایر کلاس کاری زیادی دارد. کلاس a ،کلاس a/b ، کلاس پوش پول، کلاس آبشاری ، طبقه و چند طبقه و…

کارایی آمپلی فایرها

  • از نظر کاربرد

آمپلی فایر ها انواع مختلفی دارند که می ‌توان آن ‌ها را از نظر کاربرد دسته‌ بندی کرد. برخی از آن ها عبارت‌اند از :

  • آمپلی فایر های صوتی کم قدرت

این نوع تقویت کننده ها در موبایل کامپیوتر و لپ‌تاپ و غیره مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

  • آمپلی فایر های قدرت متوسط

این آمپلی فایر ها نیز در ماشین اسپیکر و تلویزیون استفاده می‌شوند.

  • آمپلی فایر پر قدرت

این آمپلی فایر ها در اماکن عمومی که نیاز به صدای زیاد و با کیفیت است مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

  • از لحاظ تکنولوژی ساخت
  • تقویت کننده اهمی
  • تقویت کننده ولتی

 

تقویت کننده صدای اهمی چیست

اولین تقویت کننده ای که ساخته شد آمپلی فایر اهمی بود. در این نوع تقویت کننده ها بلندگوها را مستقیم به تقویت کننده متصل می ‌کنیم و می‌ توانیم کیفیت بهتری از تقویت کننده ولتی دریافت کنیم. اما ایرادی که دارد فاصله بلندگو تا تقویت کننده است که این فاصله باید کم باشد. دلیل این کار مقاومتی است که در تقویت کننده ، کابل بلندگو و بلندگو وجود دارد. برای این‌ که کاهش صدا صورت نگیرد سیستم‌ های فرستنده باید نزدیک به بلندگوها باشند.

 

تقویت کننده صدای ولتی چیست

از طریق ترانس ‌های صوتی افزاینده ولتاژ باعث افزایش ولتاژ شده و جریان را کاهش می ‌دهد. تفاوت دو تقویت کننده ولتی و اهمی در اتصال آن ‌ها است. در بلندگوهای ولتی باید از آمپلی فایر ولتی استفاده کنیم اما در بلندگوهای اهمی باید از آمپلی فایر اهمی استفاده کنیم.

 

 تفاوت آمپلی فایر آنالوگ با آمپلی فایر تحت شبکه

 اساس کار هر دو تقویت کننده صدا است. با استفاده از آمپلی فایر های آنالوگ شما می ‌توانید از طریق میکروفون ،USB، بلوتوث و غیره استفاده کنید. ولی در آمپلی فایر تحت شبکه شما فقط از طریق بستر شبکه صدا را پخش می ‌کنید و یک کابل شبکه نیز نیاز دارید. ورودی‌ های آمپلی فایر تحت شبکه می ‌تواند صرفاً از طریق تلفن ‌های نرم ‌افزاری و با کمک یک هدست به آمپلی فایر تحت شبکه متصل شده و پیجینگ تحت شبکه انجام دهید. البته نرم ‌افزارهایی وجود دارند که برای سیستم پیجینگ تحت شبکه طراحی ‌شده اند که شما می ‌توانید استفاده کنید و به راحتی صداهای مورد نظر را پخش کنید.

 

دلیل محبوبیت بیشتر آمپلی فایر تحت شبکه نسبت‌ به آمپلی فایر آنالوگ

آمپلی فایر های تحت شبکه می‌ توانند در بلندگوهای تحت شبکه و بلندگوهای آنالوگ با توان بالا استفاده شوند. این آمپلی‌فایر ها مزیت‌ های ویژه‌ ای دارند که توانسته آن‌ ها را نسبت‌ به آمپلی فایر های آنالوگ محبوب‌ تر کند. برخی از این مزیت‌ ها عبارت‌اند:

  1. کاهش کابل کشی
  2. مدیریت آسان که می‌ تواند از راه دور هم باشد
  3. تغییر میزان صدای خروجی با استفاده از نرم‌ افزار
  4. امکان پخش زمان‌ بندی شده‌ موسیقی و اذان به‌ صورت خودکار

 

آمپلی فایر تحت شبکه و آنالوگ

 

خرید آمپلی فایر تحت شبکه

حال که متوجه شدید آمپلی فایر چیست، باید بدانید فروشندگان سیستم‌ های پیجینگ تحت شبکه باید کالاهایی را به شما پیشنهاد بدهند که نمایندگی رسمی داشته و خدمات پس‌ از فروش به شما ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت آمپلی فایر تحت شبکه میتوانید با کارشناسان مجموعه سریر شبکه ویرا در تماس باشید تا شما رو برای داشتن یک خرید امن راهنمایی کنند.

 

مشاوره، طراحی و فروش سیستم‌ های صوتی

بسیاری از افرادی که سیستم ‌های صوتی تحت شبکه را طراحی و می‌فروشند از جمله افرادی هستند که تحصیلات آکادمیک را سپری نکرده‌اند؛ به طور دقیق نمیدانند آمپلی فایر چیست و این کار را از طریق تجربی انجام می‌ دهند. مهندسین فنی شرکت سریر وب دارای مدارک معتبر علمی هستند و می‌ توانند سیستم‌ های صوتی را طراحی کرده و مشاوره فروش به شما بدهند. سیستم ‌های صوتی که از ما خریداری می کنید می‌ توانند سال‌ ها برای شما کار کنند.

۰/۵ (۰ نظر)
این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب برگزیده

راه اندازی تلفن گویا

نصب و راه اندازی انواع تلفن گویا که با نام منشی دیجیتال هوشمند شناخته می‌شود، بسیار مورد توجه قرار گرفته و یک سرویس ارتباطی عالی با قابلیت‌های بسیار در محیط‌های کاری مختلف است. سیستم‌های تلفنی سانترال پاناسونیک قبلا برای این منظور استفاده می‌شدند اما امروزه آن‌ها منسوخ شده و جای

مشاهده مطلب »

ویپ یا VoIP چیست؟

ویپ یا VoIP مخفف عبارت (Voice over Internet Protocol) و به معنای انتقال دادن محتوای صوتی و یا چند رسانه‌ای از طریق اینترنت است. نحوه استفاده از این فناوری تقریبا مشابه تلفن‌های معمولی است، با این تفاوت که به جای سیم کشی و استفاده از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفنی،

مشاهده مطلب »
طراحی سیستم پیجینگ

طراحی سیستم پیجینگ

همه ما در جایی صدای اعلامیه‌های پیجینگ را شنیده‌ایم. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که یک سیستم پیجینگ صوتی خوب چگونه طراحی می‌شود و چه عناصری در طراحی سیستم پیجینگ اصولی نقش دارند؟ در این مقاله، ما قصد داریم نه تنها به اهمیت این سیستم‌ها در موقعیت‌های ضروری

مشاهده مطلب »
×